Τρίτη 9 Αυγούστου 2011

Προβλήματα Που Αντιμετωπίζουμε Όλοι - Δέκατος Οίκος

Το παρακάτω κείμενο είναι μετάφραση στα Ελληνικά από την σειρά άρθρων "Problems We All Face", του Dane Rudhyar. Το πρωτότυπο κείμενο μπορείτε να το βρείτε στο www.khaldea.com 
Η μετάφραση έχει γίνει από τη φίλη και πολύ καλή μου μαθήτρια Ελίνα Τσαβδάρη. Τα άρθρα για όλους τους οίκους είναι ήδη αναρτημένα εδώ


The Giver, Judy Westgard

Δέκατος Οίκος
Τι Μπορείτε να Συνεισφέρετε στην Κοινωνία
Dane Rudhyar

Όταν ένα κορίτσι ή ένα αγόρι αποφοιτεί από το λύκειο ή το πανεπιστήμιο, μία φάση της ζωής τελειώνει. Κατά αυτή την φάση, το παιδί και στη συνέχεια ο έφηβος, βρίσκει τον εαυτό του σε θέση πρόσληψης σε σχέση με την οικογένεια του, την κοινότητα και γενικά, την κοινωνία. Δεν είχε ζητήσει να γεννηθεί στην συγκεκριμένη οικογένεια και κοινωνία. Γεννήθηκε, ων αδύναμος και ανίκανος να προσαρμοστεί βιολογικά και ψυχολογικό-διανοητικά στο περιβάλλον του. Ως εκ τούτου ήταν και σωστό αλλά και απαραίτητο να φροντίσουν για τις ανάγκες του η οικογένεια του και η κοινωνία, να κατευθύνουν την πρόοδο του και να τον ενημερώσουν για το παρόν του εξελικτικού δρόμου της ανθρώπινης προόδου.
Όταν ο νέος φτάσει στα είκοσι, συνήθως θεωρείται δεδομένο ότι έχει αναπτυχθεί βιολογικά, ψυχολογικά και διανοητικά μέχρι του σημείου που η σχέση του με την κοινωνία μπορεί να αντιστρέψει την πολικότητά της.

Έχει λάβει. Τώρα αναμένεται να δώσει.

Οι πρεσβύτεροί του τον βάζουν να σκεφτεί και ζητούν να αποφασίσει την φύση της συμβολής που μπορεί και είναι πρόθυμος να έχει στην συντήρηση, επέκταση και μεταμόρφωση της κοινωνίας του.

Υπήρχε μία εποχή, όχι μακρινή, που ο νέος είχε ουσιαστικά πολύ λίγες επιλογές για αυτή την απόφαση. Αν ήταν αγόρι, ήταν αναμενόμενο να ακολουθήσει τα βήματα του πατέρα του και να ξεκινήσει την μαθητεία του στο ίδιο επάγγελμα, στο ίδιο είδος εμπορίου ή στην ίδια ασχολία. Αν ήταν κορίτσι, έπρεπε να παντρευτεί έναν άνδρα του οποίου η τάξη και ο τρόπος ζωής καθοριζόταν λίγο πολύ από την θέση του πατέρα της στην κοινότητα και το μέγεθος της προίκας που μπορούσε και ήθελε να της παρέχει. Και στις δύο περιπτώσεις, υπήρχε ένας βαθμός ευελιξίας στον καθορισμό, από τους γονείς, του τρόπου με τον οποίο τα παιδιά θα έπρεπε να παίξουν τον ρόλο τους στην κοινωνία. Ωστόσο, βασικά η οικογενειακή παράδοση και η επιτυχία του πατέρα, καθόριζαν τον τύπο ή το επίπεδο συμμετοχής που αναμενόταν από τον νέο.

Το μόνο πράγμα που ζητούσαν από τον νεαρό άνδρα ή την νεαρή γυναίκα ήταν να επιτελέσει καλά τα καθήκοντα που είχαν προσδιοριστεί από παλαιότερα παραδείγματα και να εκπληρώσει με σημασία και ευγένεια την όποια λειτουργία είχε οδηγηθεί να αναλάβει στην κοινωνία.

Στις μέρες μας, ειδικά στις ΗΠΑ, η κατάσταση που αντιμετωπίζουν οι νέοι που τελειώνουν το σχολείο ή το πανεπιστήμιο είναι πολύ διαφορετική. Υπάρχουν φυσικά περιπτώσεις που το παιδί πιέζεται να ακολουθήσει την ίδια καριέρα με τον πατέρα του, να αναλάβει την προγονική επιχείρηση. Μπορεί να ταιριάξει αυθόρμητα και άμεσα στο σχήμα που δημιούργησαν ο πατέρας και η μητέρα του και το οποίο τους έφερε επιτυχία, τουλάχιστον κάποιου είδους.

Ωστόσο, στην μοντέρνα ζωή, ο νέος έχει κατά βάση ελευθερία επιλογής σε σχέση με το ποια θα είναι η ασχολία της ζωής του. Μπορεί να παρουσιάσει μία νέα προσέγγιση, πραγματικά δική του, διαφορετικούς τρόπους διεκπεραίωσης των πραγμάτων και άλλους στόχους, σε ένα συγκεκριμένο επάγγελμα. Καθώς ο γάμος δεν αποτελεί κοινωνικό επιταγή, το κορίτσι μπορεί να ακολουθήσει μία καριέρα ή να εργαστεί σε ένα γραφείο ή εργοστάσιο. Πράγματι, πολύ συχνά είναι αναγκασμένη να εργαστεί βιοποριστικά για οικονομικούς λόγους και πρέπει να επιλέξει τι θέλει να κάνει.

Όπου υπάρχει τέτοια ατομική ελευθερία επιλογής, ανακύπτουν νέα προβλήματα. Πως πρέπει να χρησιμοποιηθεί αυτή η ελευθερία και για ποιο σκοπό; Τι σημαίνει μία δουλειά ή μια καριέρα για μένα προσωπικά; Τι περιμένω από αυτή; Τι θα μου προσφέρει και επίσης, τι θα της προσφέρω, τι είμαι πρόθυμος, έτοιμος και ικανός να της προσφέρω; Τι μπορώ να κάνω καλύτερα;

Πίσω από αυτές τις ερωτήσεις υπάρχουν κι άλλες βαθύτερες που λίγο πολύ απαιτούν κάποιου είδους απάντηση, πάνω από όλα: ποιο είναι το νόημα της σχέσης μου με την κοινότητά μου, την κοινωνία μου, τον πολιτισμό μου; Ποια είναι η αξία όσων διδάχτηκα στο σχολείο και την εκκλησία, του παραδείγματος που μου έδωσαν οι γονείς μου, της συμπεριφοράς των συμμαθητών και των φίλων μου; Σε τι βαθμό είναι σωστή για μένα η συμμόρφωση με αυτό που όλοι αποκαλούν κανονικότητα; Πόσο πρέπει να προσπαθήσω, πράγματι, πόσο μπορώ να αντέξω να προσπαθώ να είμαι ο εαυτός μου, ένα άτομο, με ένα «σχετικά» μοναδικό ταμπεραμέντο ή πεπρωμένο και σχετικά καινούρια ιδανικά;

Δεν είναι εύκολο για τον νέο να απαντήσει σε αυτά τα ερωτήματα. Το αποτέλεσμα είναι ότι πολλοί προστατεύουν τον εαυτό τους με το να μην τα θέτουν! Ψάχνουν σε επίσημες λίστες επαγγελμάτων σε βιβλία, το πόσο πληρώνουν αυτά, το τι προτερήματα προσφέρουν, το τι ειδική εκπαίδευση απαιτούν. Το αγόρι ή το κορίτσι αποκλείουν προοδευτικά πολλές δυνατότητες. Αν δεν μπορούν να αποφασίσουν για τις υπόλοιπες, μπορούν να πάνε σε έναν ειδικό σύμβουλο καριέρας και να υποβληθούν σε τεστ νοημοσύνης, τεστ ικανοτήτων, τεστ προσωπικότητας, με την ελπίδα να πάρουν μια αντικειμενική και επιστημονική απάντηση για το τους ταιριάζει καλύτερα να κάνουν, τι έχει περισσότερες πιθανότητες να τους φέρει επιτυχία και ευτυχία.

Τέτοιες διαδικασίες τεστ είναι ουσιαστικά αναλυτικές. Μπορεί να βοηθούν στον αποκλεισμό διαφόρων πεδίων δραστηριότητας που απαιτούν καθορισμένες ικανότητες (φυσικές, διανοητικές ή ψυχολογικές) των οποίων στερείται ο νέος. Συνήθως δεν επιδιώκουν να φέρουν τον νέο αντιμέτωπο με την κεντρική ερώτηση; Ποιος θα έπρεπε να είναι ο στόχος μου στην επιλογή της εργασίας της ζωής μου;

Να κερδίσει αρκετά χρήματα για να έχει ένα άνετο σπίτι, να προσφέρει στην οικογένεια έναν εκλεπτυσμένο τρόπο ζωής και να γίνει ένα σεβαστό μέλος της κοινότητας, αυτά θα μπορούσε να πει κανείς ότι είναι ο φυσιολογικός σκοπός του κοινωνικά καλώς προσαρμοσμένου αγοριού.

Ο ίδιος τύπος ιδεώδους, με διαφορετικές λειτουργίες, θα ήταν φυσιολογικός για το καλώς προσαρμοσμένο κορίτσι που ανυπομονεί να γίνει μητέρα και να αποκτήσει ένα όμορφο σπιτικό.
Ακολουθώντας αυτά τα σχήματα κοινωνικής κανονικότητας, ο νέος δρα βάσει μιας συλλογικής συνειδητότητας και συλλογικών ιδεωδών, κατά το πώς έκαναν οι νεαροί άνδρες και γυναίκες που δεν είχαν ελευθερία επιλογής στην επαγγελματική και συζυγική τους ζωή. Ο μοντέρνος νέος όμως έχει ελευθερία. Ελευθερία σημαίνει, είτε του αρέσει είτε όχι, ευθύνη της επιλογής, ευθύνη της χρήσης που γίνεται σε αυτή την επιλογή, του σκοπού που κατευθύνει τον τρόπο που αυτή χρησιμοποιείται.

Η υπευθυνότητα μπορεί να απορριφθεί, μπορεί να μην γίνει καμία πραγματική προσπάθεια να ανακαλυφθεί ένας πραγματικά ατομικός σκοπός που να κατευθύνει την επιλογή της εργασίας της ζωής κάποιου. Τότε ακολουθείται το μονοπάτι της ελάχιστης αντίστασης και η ελευθερία μετατρέπεται σε δεσμά, δεσμά μιας συμπεριφοράς παθητικής αποδοχής ή βίαιης απόρριψης του παραδείγματος που δόθηκε από γονείς, συγγενείς, φίλους. Δεσμά συναισθηματικών αντιδράσεων κάποιου σε εμπειρίες στο σπίτι ή το σχολείο. Δεσμά ψυχολογικής διαμόρφωσης.

Ο μοντέρνος νέος φαίνεται να είναι ελεύθερος να επιλέξει το επάγγελμα της επιλογής του, αλλά ποιος κάνει την επιλογή; Είναι ο αληθινός εαυτός του νέου ή της νέας, ή τα συμπλέγματα που έχουν δημιουργηθεί από χρόνια διαταραγμένης παιδικής ηλικίας και μπερδεμένης εφηβείας; Επιλέγει μία καριέρα απλά και μόνο επειδή ο πατέρας του είχε μία διαμετρικά αντίθετη, επειδή η «Μαμά ξέρει καλύτερα» ή λόγω μίας αίσθησης κατωτερότητας ή ασυνείδητης ενοχής, ίσως ως τιμωρία ή φυγή, ως αποδέσμευση μίας υπέρμετρα επιθετικής προσπάθειας να εξισώσει ένα βαθύ αίσθημα κατωτερότητας ή να ξεχάσει κάποια βασική πληγή της παιδικής ηλικίας;

Τα ψυχολογικά τεστ μπορεί να βοηθήσουν στην απάντηση τέτοιων κρίσιμων ερωτήσεων, κρίσιμων όσων αφορά το κατά πόσο καθορίζουν το εάν ολόκληρη η ζωή θα χρωματιστεί από εσωτερική καταπίεση και δυστυχία ή θα παράγει αληθινά ολοκληρωτικές εμπειρίες. Όμως τα συνηθισμένα τεστ από μόνα τους, δεν μπορούν να κάνουν και πολλά, εκτός κι αν συνοδεύονται από μία μακριά και βαθιά διαδικασία ψυχολογικής επανεκπαίδευσης η οποία, επιπλέον, κοστίζει και είναι πέρα από τις οικονομικές δυνατότητες του μέσου ατόμου. Μπορεί η αστρολογία να δώσει απαντήσεις που θα ήταν ευκολότερα διαθέσιμες, απλούστερες και ωστόσο θα έφταναν βαθύτερα στην καρδιά του προβλήματος;

Θα δίσταζα να απαντήσω ναι με ενθουσιασμό στην τελευταία ερώτηση, γνωρίζοντας πλήρως πόσο ακραία δύσκολο είναι ακόμη και για έναν ψυχολογικά διακείμενο και αποτελεσματικό αστρολόγο, να παρέχει αληθινή και βασική βοήθεια όταν ένα άτομο αντιμετωπίζει το πρόβλημα της επιλογής επαγγέλματος. Παρ’ όλα αυτά, υπάρχουν σημεία εξαιρετικής σπουδαιότητας που ο αστρολόγος πρέπει να ξεκαθαρίσει στον πελάτη του, βασικά ζητήματα ψυχολογικού και πνευματικού χαρακτήρα που μπορούν, με την μελέτη του γενεθλίου χάρτη του ατόμου, να βοηθήσουν σε μία αποτελεσματική απόφαση, αρκεί να υιοθετηθεί μία μάλλον καινούρια προσέγγιση στο όλο θέμα του επαγγελματικού προσανατολισμού μέσω της αστρολογίας.

Το κεντρικό ζήτημα είναι το αν όταν ένας άνδρας ή μια γυναίκα αποφασίζει για ένα επάγγελμα ζωής, θα έπρεπε να επιλέγει τα μέσα με τα οποία αυτό που είναι σαν άτομο, μπορεί να προβληθεί και να γίνει αποτελεσματικό. Ο ρόλος που ενδύεται ένα άτομο στο αχανές σύστημα δραστηριοτήτων της κοινωνίας καθορίζει το πεδίο στο οποίο θα έπρεπε να είναι σε θέση να αποδείξει την αξία του. Κάθε άτομο πρέπει να παρέχει με κάποιο τρόπο αυτή την απόδειξη, την απόδειξη των έργων, «Από τα έργα σας θα κριθείτε». Που μπορεί να την παρέχει πιο ικανοποιητικά; 

Ο Ρόλος των Διαφόρων Οίκων

Στην αστρολογία αυτό που είναι το άτομο, με σχετικά μοναδικό και αυθεντικό τρόπο, μπορεί να φανεί με την εξέταση του ωροσκόπου και του πρώτου οίκου του γενεθλίου χάρτη του, ανεπτυγμένου για την ακριβή ώρα και τόπο της πρώτης του πνοής (της πρώτης πράξης της ανεξάρτητης ύπαρξής του). Ο ωροσκόπος ωστόσο, αναφέρεται στο δυναμικό της ύπαρξης, το οποίο δεν έχει ακόμη πραγματωθεί, εκφραστεί, τον μη εστιασμένο χαρακτήρα του ατόμου που πρόκειται να υπάρξει. Αυτή η δυνατότητα γίνεται στην συνέχεια στερεή πραγματικότητα μέσω της σταδιακής οικοδόμησης μίας καθορισμένης προσωπικότητας. Η κληρονομικότητα (δεύτερος οίκος) και οι επιρροές του περιβάλλοντος (τρίτος οίκος), παρέχουν στο βρέφος υλικά (φυσικά, ψυχικά και νοητικά) τα οποία απορροφώνται, αφομοιώνονται και ενσωματώνονται στο πεδίο εμπειρίας του τέταρτου οίκου (του χώρου όπου δομείται η προσωπικότητα, του σπιτιού, των ριζικών θεμελίων).

Στον έβδομο οίκο, ένα άτομο έχοντας προσπαθήσει να εκφραστεί αυθόρμητα και να αποδεσμεύσει τις επιπλέον ενέργειες που δεν είναι απαραίτητες για την συντήρηση του σώματός του (πέμπτος οίκος) απλά, έχοντας χτυπηθεί και πληγωθεί και έχοντας προσπαθήσει να μάθει καλύτερα (έκτος οίκος), εισέρχεται στο πεδίο των ανθρωπίνων σχέσεων λίγο πολύ συνειδητά ή σταθερά έτοιμο να συνεργαστεί με άλλους. Σχέση, συνεργασία, συνεταιρισμός στην ουσία σημαίνουν από κοινού δραστηριότητα. Στον έβδομο οίκο, το άτομο μαθαίνει να προσαρμόζει την δραστηριότητά του ώστε να ταιριάζει με αυτή των άλλων ανθρώπων, προσθέτοντας κάτι στις δραστηριότητες των άλλων και λαμβάνοντας κάτι σε αντάλλαγμα. 

Στον όγδοο και τον ένατο οίκο οι μορφές κοινής δραστηριότητας και η ενασχόληση με αυτές αρχίζει να απασχολεί βαθύτερα και πιο ζωτικά το άτομο. Μαθαίνει από προηγούμενα ή ίσως τα απορρίπτει με ανώριμο συναισθηματικό ενθουσιασμό. Μελετά τους νόμους ή τα έθιμα που ρυθμίζουν κάθε κοινωνική συνεύρεση, διευρύνει την κατανόηση του όσον αφορά την ποικιλία του ανθρώπινου ταμπεραμέντου μελετώντας ιστορία, φιλοσοφία και ταξιδεύοντας. Σαν αποτέλεσμα όλων αυτών, «ενηλικιώνεται» (τουλάχιστον θεωρητικά) και είναι ή θα έπρεπε να είναι, έτοιμος να αποδείξει την αξία του συμβάλλοντας στην κοινωνία του και στην ανθρώπινη φυλή.

Ο νέος θα έπρεπε να δίνει στην κοινωνία αυτό που ουσιαστικά είναι . Κάθε νεογέννητο είναι ένα νέο στοιχείο που χρειάζεται η ανθρωπότητα. Αν σαν ενήλικο άτομο ο άνθρωπος εκπληρώσει την πραγματική του φύση, λύνει με αυτό τον τρόπο δικά του προβλήματα και ανταποκρίνεται επιπλέον στις ανάγκες της κοινωνίας του, τις ανάγκες στις οποίες θα έπρεπε να ανταποκριθεί, γιατί κάθε άνθρωπος γεννιέται όταν και όπου χρειάζεται να γεννηθεί για την ανάπτυξη της ψυχής του και επιπλέον, όταν και όπου είναι απαραίτητος. Το βασικό ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί λοιπόν, είναι: Ποια είναι η αληθινή μου φύση, ποια είναι η αξία της ατομικής μου ύπαρξης;

Ο καθένας γεννιέται για να ζήσει την αλήθεια που είναι. Δυστυχώς, καθώς γεννιέται κανείς βρίσκεται περικυκλωμένος από κοινωνικά ψέματα και προσωπικά ψεύδη. Αναγκάζεται να πλάσει το μυαλό του σύμφωνα με παρωχημένα κοινωνικά σχήματα, να πολώσει τα συναισθήματα του ανταποκρινόμενος στους γονείς του, τους δασκάλους του και παλιότερους συμπαίκτες που μπορεί σαν άτομα να έχουν αποτύχει να παρουσιάσουν την προσωπική τους αλήθεια. Ο έφηβος μπερδεύεται και δεν μπορεί να δει ή να αισθανθεί τι είναι και γιατί έχει γεννηθεί. Μη συνειδητοποιώντας τι είναι, δεν γνωρίζει ούτε ποια είναι η πραγματική του συμβολή στην κοινωνία. Μέσα στην αμφιβολία και την σύγχυσή του, προσπαθεί να αποφασίσει τι να κάνει συμμορφούμενος με κάποιο μέσο πρότυπο κανονικότητας.

Μπορεί κανείς να γίνει επιτυχία στον κόσμο. Οι άνθρωποι μπορεί να πιστεύουν ότι έχει συμβάλλει πολύ στην κοινωνία του. Αν όμως καταλήξει να αισθάνεται την ζωή του ολοένα και πιο άδεια, μπορεί να σημαίνει ότι δεν έχει συμβάλλει αυτό το οποίο προοριζόταν να συμβάλλει. Δεν έχει δώσει την αλήθεια του.

Θεωρούμενο από αυτή την οπτική γωνία, το πρόβλημα της ανεύρεσης της δουλειάς της ζωής κάποιου αποκτά διπλή διάσταση. Αρχικά, ο νέος θα έπρεπε να ανακαλύψει τι είναι. Στη συνέχεια θα έπρεπε να βρει έναν τομέα δημόσιας ή επαγγελματικής δράσης στον οποίο μπορεί να πραγματοποιήσει την δική του χαρακτηριστική συμβολή στην κοινωνία.

Καλύτερος χώρος δεν σημαίνει ευκολότερος! Το καλύτερο επάγγελμα ή ασχολία είναι αυτό στο οποίο θα αποκτήσει εμπειρίες που θα τον ενεργοποιήσουν περισσότερο για να γίνει ο αληθινός του εαυτός και να προσφέρει από τον αληθινό του εαυτό.

Αν η χαρακτηριστική σας συμβολή είναι να φέρνετε το πνευματικό φως στους ανθρώπους μπορεί κάλλιστα να επιτελέσετε την εργασία σας πιο αποτελεσματικά σε πολύ σκοτεινές κοινωνικές συνθήκες. Αν είστε προορισμένος να ανακινείτε, να εξωθείτε στην δράση, να αναλαμβάνετε πρωτοβουλίες, να διαλύετε παλιά σχήματα, το καλύτερο μέρος για να το κάνετε το πιο πιθανό είναι να είναι όπου υπάρχει αδράνεια, αναίσθητη συμμόρφωση με συμπεριφορές ρουτίνας ή λατρεία παραδοσιακών πολιτισμικών σχημάτων.

Στην προσπάθεια του να βοηθήσει ένα άτομο να ανακαλύψει την πραγματική του κλίση, ο αστρολόγος θα βρει στον γενέθλιο χάρτη ενός ατόμου ενδείξεις που αναφέρονται όχι τόσο σε μία μια συγκεκριμένη επαγγελματική δραστηριότητα, όσο στη βασική φύση της συμβολής που θα μπορούσε το άτομο να πραγματοποιήσει πιο αποτελεσματικά σχεδόν σε κάθε επάγγελμα. Αυτό που μετράει είναι το είδος εμπειρίας που παρέχει το επάγγελμα, όχι το επάγγελμα σαν πράγμα από μόνο του. Αυτό που έχει σημασία ουσιαστικά δεν είναι η δουλειά, ο χώρος ή ο ακριβής τύπος δουλειάς με την οποίο ασχολείστε, αλλά αυτό που μπορείτε να συμβάλλετε στους ανθρώπους και την εργασία από την δική σας προσωπικότητα και με έναν (σχετικά) μοναδικό τρόπο.

Για παράδειγμα, αν στο μεσουράνημα του γενεθλίου χάρτη σας έχετε τον Ζυγό, ο ουσιαστικός χαρακτήρας της συμβολής που μπορείτε να πραγματοποιήσετε στην κοινωνία έχει να κάνει με τις αξίες και ιδιαίτερα με τις ομαδικές αξίες. Αυτό το είδος συμβολής του Ζυγού και της Αφροδίτης, μπορεί προφανώς να γίνει στον τομέα της τέχνης επειδή η τέχνη βασίζεται σε ένα συγκεκριμένο σύνολο αξιών που προσδιορίζονται και εφαρμόζονται άμεσα ή συμβολικά μέσω της κοινωνικής και ομαδικής συμπεριφοράς. Συμβολικά μέσω των καλών τεχνών. Όμως η αίσθηση αξιών δεν περιορίζεται στον τομέα του πολιτισμού. Είναι απαραίτητη σε κάθε σφαίρα κοινωνικής και προσωπικής δραστηριότητας. Ο Ζυγός αναφέρεται στην καθιέρωση σημαντικών ομάδων ανθρωπίνων όντων, κι έτσι σε όλες τις σχέσεις που έχουν κάποιο σημαντικό σκοπό όσον αφορά την ανθρώπινη, εθνική και πνευματική εξέλιξη. Αν έχετε τον Ζυγό στο μεσουράνημα, μπορείτε να πραγματώσετε την κλίση σας στην οργάνωση ομάδων σε οποιονδήποτε επαγγελματικό κλάδο, στο να φέρετε περισσότερες αξίες, περισσότερη ομορφιά, περισσότερη αρμονία σε οποιοδήποτε μέρος εργάζεστε. Δεν χρειάζεται να είστε καλλιτέχνης ή διαχειριστής σαλονιού αισθητικής ή σχεδιαστής μόδας.

Υπάρχουν πολλά είδη αστρολογικών ενδείξεων που μπορεί να χρησιμοποιηθούν και έχουν χρησιμοποιηθεί στον επαγγελματικό προσανατολισμό. Όποιος όμως τα χρησιμοποιεί θα πρέπει να συνειδητοποιήσει από την αρχή ότι στην μοντέρνα μας κοινωνία, δεν υπάρχει κάποιος ξεκάθαρος διαχωρισμός του ενός επαγγέλματος από το άλλο. Ότι στις περισσότερες περιπτώσεις, η δουλειά που έχεις δεν σε κατηγοριοποιεί αμετάκλητα ως κάποιο είδος ανθρώπινης ύπαρξης. Ότι η χειρωνακτική εργασία μπορεί να είναι το ίδιο σεβαστή με την διανοητική επίτευξη και ότι οι προπονητές του μπάσκετ στα πανεπιστήμια βγάζουν τα ίδια χρήματα με τους προέδρους των πανεπιστημίων και συχνά είναι πιο γνωστοί.

Επιπροσθέτως, το να αλλάξει κάποιος δουλειά είναι ένα πλέον συνηθισμένο συμβάν. Δεν είμαστε περιορισμένοι σε μία μοναδική δουλειά. Όμως το άτομο είναι αμετάκλητα αυτό που είναι. Φέρνει τον εαυτό του σε οποιαδήποτε δουλειά και οποιαδήποτε καριέρα. Αρχικά το πρόβλημα δεν είναι τόσο το να ανακαλύψει κανείς τις ικανότητές του, όσο το να ανακαλύψει κανείς τι είναι έτοιμος και συναισθηματικά ελεύθερος να κάνει με τις δυνατότητες του.  

Το Μεσουράνημα του Χάρτη Σας

Η ατομικότητα του εαυτού φαίνεται αστρολογικά από τον ωροσκόπο. Για αυτό το λόγο, η εξέταση του ωροσκόπου και των πλανητών του πρώτου οίκου αποτελεί ιδιαίτερα σημαντικό παράγοντα στον αληθινό επαγγελματικό προσανατολισμό. Παρ’ όλα αυτά, δεν παύει να είναι αλήθεια ότι το ζώδιο στην ακμή του δέκατου οίκου (μεσουράνημα) υποδεικνύει μαζί με τον κυβερνήτη πλανήτη αυτού του ζωδίου ποια είναι κατά βάση η ουσιαστική σας συμβολή στην κοινωνία. Ο τρόπος με τον οποίο θα έπρεπε να παρουσιάζετε τον αληθινό σας εαυτό και την δύναμη του αληθινού σας εαυτού υποδεικνύεται ιδιαίτερα από τον πλανήτη που κυβερνά το ζώδιο του μεσουρανήματος. Ο οίκος του γενεθλίου χάρτη σας στον οποίο βρίσκεται αυτός ο πλανήτης θα σας πει που (δηλαδή σε ποιο τομέα εμπειρίας) μπορεί να πραγματοποιηθεί με τον καλύτερο τρόπο η ουσιαστική σας συμβολή στην κοινωνία, τουλάχιστον υπό φυσιολογικές συνθήκες.

Για παράδειγμα, αν έχετε το μεσουράνημα στο Ζυγό και την Αφροδίτη στον τέταρτο οίκο σας, το σπίτι σας θεωρείται πεδίο δραστηριότητας και θα έπρεπε να αποτελεί έξοχο χώρο για να προβάλλετε την αίσθηση αξιών σας, τον πολιτισμό σας, την ικανότητά σας να φέρνετε αρμονία και ομορφιά στους άλλους. Αν είστε καλλιτέχνης ή συγγραφέας η ένδειξη τότε είναι ότι θα έπρεπε να εργάζεστε από το σπίτι παρά σε κάποιο δημόσιο γραφείο. Από μια πιο πνευματική άποψη, σημαίνει επίσης ότι θα πρέπει να οικοδομήσετε εντός της προσωπικότητας σας μία αίσθηση αναλογίας, αξίας και αρμονίας.

Σε αυτή την περίπτωση ο στόχος σας θα έπρεπε να είναι η αλληλεπίδραση ανάμεσα στην δημόσια ζωή σας (που συμβολίζεται από τον δέκατο οίκο) και την ιδιωτική ζωή σας (τέταρτος οίκος). Θα πρέπει να τολμάτε να εκφράζετε δημόσια και επαγγελματικά το πραγματικό σας "Εγώ είμαι" (το σύμβολο της Αφροδίτης) και από μία πιο επιφανειακή άποψη, τις συναισθηματικές σας εμπειρίες. Από την άλλη, η αυθόρμητη συμβολή που πραγματοποιήσατε στην κοινωνία, στην εργασία σας ή στις ομαδικές σας επαφές με ανθρώπους πρέπει να γίνουν το ίδιο το υλικό που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε στην προσωπική σας εξέλιξη. Θα αναπτυχθείτε εκπέμποντας αυτό που αναδύεται από τα βάθη ή το κέντρο της προσωπικότητάς σας.

Στην αστρολογική πρακτική, προσδίδεται ιδιαίτερη σημασία σε έναν πλανήτη (ή πλανήτες) που βρίσκονται στον γενέθλιο δέκατο οίκο. Κατά την γνώμη μου ωστόσο, ένας τέτοιος πλανήτης δεν θα έπρεπε να θεωρείται ότι υποδεικνύει μία συγκεκριμένη ασχολία ή επάγγελμα αλλά μόνο το είδος των εμπειριών που είναι πιθανό να αντιμετωπίσει το άτομο σε οποιοδήποτε επάγγελμα κάνει.

Για παράδειγμα, ο Άρης στον δέκατο οίκο δεν θα σας κάνει απαραιτήτως στρατιωτικό, σιδερά ή χειρούργο. Δεν θα σας οδηγήσει απαραιτήτως δηλαδή σε ένα επάγγελμα που κυβερνάται από τον Άρη. Αλλά με ότι επάγγελμα κι αν ασχοληθείτε, μπορείτε να περιμένετε ότι θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσετε τις Άρειες λειτουργίες σας, την δύναμη της πρωτοβουλίας σας και την συναισθηματική σας ενέργεια. Θα κληθείτε να ηγηθείτε και ίσως να χαράξετε νέους δρόμους. Θα πρέπει να δοθείτε ολοκληρωτικά και με έναν ιδιαίτερα προσωπικό και οικείο τρόπο σε αυτό που κάνετε. Αν καταλήξετε να ακολουθείτε ένα συμβατικό δρόμο χωρίς την επιθυμία για πρωτοβουλία ή άμεση δράση, αν φοβηθείτε να αναμειχθείτε προσωπικά στις δραστηριότητες σας συμμετέχοντας σε κάποια δημόσια ή επαγγελματική λειτουργία ή δράση, τότε θα πρέπει να γνωρίζετε ότι δεν είστε αντάξιοι αυτών που ο Θεός (ή η ζωή) περιμένει από εσάς. Σας εμποδίζει κάποιο σύμπλεγμα ή γονική επιρροή, τα οποία θα πρέπει να προσπαθήσετε να κατανοήσετε και να αντιμετωπίσετε με κουράγιο.

Αν βρίσκεται ο Δίας στον δέκατο οίκο σας, θα πρέπει να ξέρετε ότι είναι φυσιολογικό για εσάς να κληθείτε να αναλάβετε κάποιου είδους ευθύνης, όσο μικρή κι αν είναι, για ή σε, μια ομάδα. Αν αρνηθείτε να ταυτιστείτε με κάποια κοινωνική θέση ή με κάποια εικόνα εξουσίας και να χρησιμοποιήσετε την δύναμη και το γόητρό της για ότι αισθάνεστε ότι είναι εποικοδομητικό, τότε δεν μπορείτε να περιμένετε να ζήσετε την ζωή σας στο έπακρο και χωρίς μία αίσθηση απογοήτευσης.

Αν με τον Κρόνο στον δέκατο οίκο σας, διαμοιράζετε τα ενδιαφέροντα σας και αναζητάτε φιλόδοξα να επεκταθείτε "σε όλο τον χάρτη", αντί να εστιάζετε ξεκάθαρα και σταθερά τις εμπειρίες της δημόσιας και επαγγελματικής σας ζωής σε μία έκφραση, τότε μπορεί να κατευθύνεστε προς μία πτώση ή τουλάχιστον, δεν θα αποφύγετε το απογοητευτικό συναίσθημα ότι έχετε αποτύχει στο έργο που σας ανέθεσε ο Θεός.

Πρώτη Δημοσίευση, 1952.
Πνευματική Ιδιοκτησία
© 2007, Michael R. Meyer. Με την Επιφύλαξη Όλων των Δικαιωμάτων.
Πνευματική Ιδιοκτησία Ελληνικών Μεταφράσεων © 2007, Ελίνα Τσαβδάρη.
Με την Επιφύλαξη Όλων των Δικαιωμάτων.


Αν θες να σπουδάσεις αστρολογία κοντά μου από όπου κι αν βρίσκεσαι, μπες στη σελίδα μου πατώντας στο όνομα της Σχολής μου: Uranognosia