Το παρακάτω κείμενο είναι μετάφραση στα Ελληνικά από την σειρά άρθρων "Problems We All Face", του Dane Rudhyar. Το πρωτότυπο κείμενο μπορείτε να το βρείτε στο www.khaldea.com
Η μετάφραση έχει γίνει από τη φίλη και πολύ καλή μου μαθήτρια Ελίνα Τσαβδάρη. Τα άρθρα για όλους τους οίκους είναι ήδη αναρτημένα εδώ
Το κάθε ανθρώπινο όν, αργά ή γρήγορα θα έρθει αντιμέτωπο με αυτές τις θετικές και αρνητικές εναλλακτικές με τη μία μορφή ή την άλλη. Το άτομο που ζει στην κοινωνία ανάμεσα σε άλλα άτομα, είναι ανάγκη να πασχίζει για κάποιο στόχο είτε αυτός είναι ασήμαντος είτε έχει πάρα πολύ μεγάλη σημασία. Αναγκάζεται να επιζητά την συμμετοχή στις δραστηριότητες της κοινωνίας. Η γυναίκα που γεννά παιδιά και σχεδόν δεν εγκαταλείπει την απομόνωση του σπιτιού, συμμετέχει στην συνέχιση της φυλής και του έθνους της. Άμεσα ή έμμεσα, μέσω της επιρροής της στον άνδρα και τα παιδιά της, αποτελεί ενεργό μέλος της κοινωνίας. Και αυτή όπως και ο άνδρας και τα παιδία της, αντιμετωπίζει την επιτυχία και την αποτυχία.
Θα αληθεύει στην περίπτωση της και την περίπτωση τους, ότι «δεν υπάρχει αποτυχία σαν την επιτυχία»; Έχοντας γνωρίσει την αποτυχία, θα τα καταφέρουν πιθανώς να βρουν μέσα τους την δύναμη και την φαντασία για να χρησιμοποιήσουν αυτή την αποτυχία σαν εφαλτήριο για μεγαλειώδεις νίκες; Θα μπορούσαν βέβαια να γλιστρούν παθητικά και ανέλπιδα από αποτυχία σε αποτυχία, προς την προσωπική αποδόμηση ή την κοινωνική δουλοπρέπεια. Αν ο δρόμος τους είναι αυτός της επίτευξης, μπορούν να χρησιμοποιήσουν την επιτυχία συνετά, σοφά και δημιουργικά και να φτάσουν σε μεγαλύτερα κατορθώματα.
Το κλειδί για την κατανόηση αυτού που υπονοείται από τις τέσσερις αυτές εναλλακτικές είναι η λέξη "χρήση". Η αποτυχία μπορεί να χρησιμοποιηθεί δημιουργικά όπως και η επιτυχία και συχνά μάλλον ευκολότερα. Η επιτυχία όπως και η αποτυχία πρέπει να χρησιμοποιηθεί θαρρετά, σοφά και πάνω από όλα, με σημαντικό τρόπο και δημιουργικά, για να μην οδηγήσει σε εσωτερική ή εξωτερική ήττα.
Είναι σχετικά απλό να κερδίσετε νίκες ή να αποκτήσετε ακαδημαϊκά πτυχία που πιστοποιούν τις δεξιότητές σας. Συχνά είναι πολύ πιο δύσκολο να γνωρίζετε τι να κάνετε με τα επιτεύγματά σας: δηλαδή πως και που να τα χρησιμοποιήσετε. Κάθε επίτευγμα που δεν χρησιμοποιείται συνειδητά ή δεν φυλάσσεται συνειδητά και εκ προθέσεως για μελλοντική χρήση, τείνει να χάνει την αξία του. Η αξία σας προσδιορίζεται από το πως χρησιμοποιείτε την νίκη και την επιτυχία, την αποτυχία και την ήττα.
Το απλό γεγονός της επιτυχίας ή της αποτυχίας, του κέρδους ή της απώλειας, διηγείται μόνο την μία πλευρά της ιστορίας. Η επίτευξη δεν είναι παρά ένα βάθρο, η πραγματική ερώτηση είναι: Τι είδους άγαλμα ή μνημείο θα αναγείρετε επάνω του; Θα μπορούσε να είναι τερατώδες ή μια κοινότυπη αντιγραφή. Θα μπορούσε να είναι ένα μεγάλο έργο τέχνης, ένα όμορφο άγαλμα που εμπνέει και προκαλεί την φαντασία και τα αισθήματα του λαού σας. Τι θα είναι; Πρέπει να επιλέξετε και να τεκμηριώσετε την αξία της επιλογής σας.
Αυτό που δεν καταλαβαίνουν ή δεν θέλουν να σκέφτονται πολλά άτομα, είναι ότι κάνουν την επιλογή και χωρίς να το γνωρίζουν ακόμη και όταν αγωνίζονται για την νίκη ή την επίτευξη.
Αν στην περίπτωση σας αληθεύει ότι «δεν υπάρχει αποτυχία σαν την επιτυχία», είναι επειδή ο τρόπος με τον οποίο επιδιώξατε την επιτυχία, οι μέθοδοι που χρησιμοποιήσατε και το πνεύμα με το οποίο τις χρησιμοποιήσατε, ήδη περιείχαν το σπέρμα της αναπόφευκτης πνευματικής ήττας μετά την εξωτερική νίκη. Ή διαφορετικά, επειδή ταυτιστήκατε τόσο τυφλά με τον αγώνα σας που δεν μπορούσατε να είστε αντικειμενικός απέναντι στην επιτυχία όταν αυτή έφτασε. Η επιτυχία ήρθε και σας κατέλαβε. Δεν χρησιμοποιήσατε την επιτυχία σαν εφαλτήριο για μελλοντική επιτυχία, σαν εργαλείο για μεγαλύτερη επίτευξη και πάνω από όλα, σαν δώρο στην ανθρωπότητα.
Η επιτυχία ή η αποτυχία μπορούν να χρησιμοποιηθούν με φαντασία και δημιουργικότητα μόνο αν δεν έχετε ταυτιστεί ολοσχερώς με την πάλη της επίτευξης. Ο τυπικός άνθρωπος της δράσης, στις περισσότερες περιπτώσεις ταυτίζεται με την δραστηριότητα του. Είναι τόσο αναμεμειγμένος με την δραστηριότητά του ώστε μόλις φτάσει το επίπεδο της επιτυχίας με τις προσπάθειες του για ανέλιξη, δεν ξέρει τι να κάνει, εκτός από το να τρέχει τριγύρω με ενθουσιασμό ή να χτίζει μνημεία στην ίδια του την δόξα.
Ο αγώνας για επίτευξη, από την στιγμή που προσεγγιστεί το επίπεδο της επιτυχίας, μετατρέπεται σε αυξανόμενο κύρος του εαυτού και ακόμη περισσότερο σε αυτό-διαιώνιση μέσω της φήμης ή των απογόνων. Το εγώ εμπλέκεται στον ίδιο βαθμό στην αυτοϊκανοποίηση («Δεν ήμουν υπέροχος»; «Δεν έσωσα την κατάσταση»;), όσο είχε εμπλακεί προηγουμένως στην κινητοποίηση όλων των ενεργειών του στην αποφασισμένη πάλη για επιβίωση ή επίτευξη.
Το να κατορθώνει κανείς σημαίνει κυριολεκτικά να «φτάνει σε μία κορυφή». Τα κατορθώματα μπορεί όντως εύκολα να επηρεάσουν την κορυφή σας, το κεφάλι σας, «να σας πάρουν τα μυαλά». Η επιτυχία, όπως και τα δυνατά ποτά μπορεί εύκολα να σας πάρουν τα μυαλά. Τι ακριβώς σημαίνουν τα μυαλά σε αυτές τις εκφράσεις της καθομιλουμένης;
Μυαλό σημαίνει εγκέφαλος και τα διάφορα νευρικά κέντρα της συνειδητότητας, των οποίων οι λειτουργίες δομούνται από την βρεφική ηλικία και μετά, αυτό που οι ψυχολόγοι πλέον αποκαλούν εγώ. Το εγώ είναι το κατόρθωμα της ανθρώπινης ζωής στο επίπεδο της οργανικής ύπαρξής και εντός του πλαισίου της οικογένειας και της κοινότητας κάποιου. Η επιτυχία συνήθως δημιουργεί ένα δυνατό εγώ επειδή δίνει στο άτομο τουλάχιστον μία σχετικά εξαιρετική τοποθέτηση και θέση στην κοινότητα ή την ομάδα του. Το εγώ ενός ανθρώπου και η θέση αυτού του ανθρώπου αναφορικά με τους συνεργάτες του ή τους όμοιους του, είναι σαφώς συνδεδεμένα. Και τα δύο μάλιστα αναφέρονται, στην αστρολογική ανάλυση, στον δέκατο οίκο του γενεθλίου χάρτη (υπολογισμένου για την ακριβή στιγμή της γέννησης), συγκεκριμένα στο σημείο του ζενίθ.
Το ζενίθ είναι το σημείο επάνω από το κεφάλι σας. Είναι μια προβολή (με όρους ζωδιακής απόκλισης) της κεφαλής σας, του νου σας στον ουρανό. Είναι το υπερβατικό μυαλό σας, το κατόρθωμα της ζωής σας, το εγώ σας. Αν η σπονδυλική στήλη συμβολίζει το "Εγώ" ενός ανθρώπου, τότε το κεφάλι είναι ο τόνος στο "Εγώ". Είναι το σημείο όπου καθιερώνεται η συνειδητότητα, έχοντας κατορθώσει κάποιο είδος κατάστασης (ή θέσης) ως άτομο ανάμεσα σε άτομα.
Το εγώ ωστόσο, μπορεί να αναπτυχθεί μέσω αρνητικών όσο και θετικών εμπειριών. Η εμπειρία της αποτυχίας και της ήττας μπορεί να οδηγήσει, τουλάχιστον σε πολλές περιπτώσεις, στον σχηματισμό ενός υπέρμετρα ισχυρού και πεισματάρικου εγώ. Η διαδικασία σε αυτή την περίπτωση είναι διαδικασία ψυχολογικής εξίσωσης. Ο ψυχολόγος Άντλερ, έχει μελετήσει και τονίσει συγκεκριμένα ένα τέτοιο είδος διαδικασίας. Σε αυτή, ένα αίσθημα κατωτερότητας (που προκλήθηκε από ψυχολογική αδυναμία, συναισθηματική ανασφάλεια ή εμπειρίες κοινωνικού ρατσισμού ή ταπείνωσης σε μικρή ηλικία) αλλάζει ή μεταμφιέζεται σε μία στάση επιθετικής ανωτερότητας. Αυτή η εξισωτική συμπεριφορά ενισχύει το εγώ, αλλά πρόκειται για αρνητική ενίσχυση η οποία αναπόφευκτα υπονοεί εντάσεις και συχνά βία προς τον εαυτό αλλά και τους άλλους.
Τι επακολουθεί τότε; Τόσο το εγώ που δημιουργήθηκε από την ήττα και την ανασφάλεια, όσο και το εγώ που αναπτύχθηκε με την επιτυχία και το κοινωνικό-επαγγελματικό γόητρο, πρέπει να λειτουργήσουν στην κοινωνία. Πρέπει να συναλλαχτούν με ομάδες ατόμων στην καθημερινότητα. Λειτουργούν χρησιμοποιώντας την ενέργεια που τους προσέδωσε ισχύ και δύναμη. Στην πρώτη περίπτωση η ενέργεια αυτή είναι ουσιαστικά αρνητική. Είναι ενέργεια διαμαρτυρίας που γεννήθηκε από την αποστροφή, την επανάσταση και ίσως και την θέληση για εκδίκηση ή καταστροφή. Στην δεύτερη περίπτωση το εγώ που γεννήθηκε από την επιτυχία, αντιμετωπίζει την κοινωνία ή την ομάδα που κατέστησε την επιτυχία δυνατή με μία περήφανη επεκτασιμότητα, μία ευμενή και ίσως κάπως συγκαταβατική συμπεριφορά.
Σφαίρα του Ενδέκατου Οίκου
Στην δεύτερη περίπτωση, το εγώ που γεννήθηκε από την επιτυχία επιζητά την απόλαυση της επιτυχίας. Και την επιτυχία μπορεί να την απολαύσει καλύτερα με παρέα ή μέσω γαλαντόμων επιδείξεων γενναιοδωρίας και επιδείξεις πλούτου και ισχύος.
Και στις δύο αυτές περιπτώσεις αντιμετωπίζονται συγκεκριμένες εμπειρίες. Είτε προκαλούνται από αρνητικές είτε από θετικές συνθήκες, στην αστρολογία αναφέρονται στο πεδίου του ενδέκατου οίκου. Τα αστρολογικά εγχειρίδια αναφέρονται στον ενδέκατο οίκο ως τον οίκο των φίλων, των ελπίδων και των επιθυμιών, αυτός όμως είναι ένας ιδιαίτερα ανεπαρκής και επιφανειακός χαρακτηρισμός. Παρ’ όλα αυτά, η αληθινή και πλήρης σημασία του μπορεί να κατανοηθεί αν κανείς συνέλαβε το νόημα των παραγραφών που προηγήθηκαν.
Ο όρος φίλοι συμβολίζει οποιοδήποτε είδος σχέσης στο οποίο εισέρχεται ένας άνθρωπος ως αποτέλεσμα της κοινωνικής και επαγγελματικής του κατάστασης ή θέσης, πράγμα που φυσιολογικά συμπεριλαμβάνει τις σχέσεις που βασίζονται στο γεγονός ότι κάποιος ανήκει σε μία συγκεκριμένη οικογένεια, ομάδα, τάξη ή θρησκεία. Ο όρος καλύπτει συνδρομές σε συλλόγους, ενώσεις, πολιτικά κόμματα και σε όλες τις ομαδικές δραστηριότητες με τις οποίες ταυτίζεται κάποιος ως μέλος ενός συγκεκριμένου πολιτισμού. Ο ενδέκατος οίκος είναι το πεδίου του πολιτισμού, γιατί ο πολιτισμός είναι το αποτέλεσμα της ομαδικής επίτευξης και των σταθερών κοινωνικών συναλλαγών. Είναι το άνθος του φυτού της οργανωμένης και συλλογικής ανθρώπινης αναζήτησης.
Ο ενδέκατος οίκος είναι όμως και το πεδίο όλων εκείνων των εμπειριών που βιώνει ένα άτομο όταν υιοθετεί μία στάση αναμορφωτή ή επαναστάτη, όντας ανικανοποίητος ή επαναστατώντας ενάντια στον πολιτισμό του. Είναι το επίπεδο όπου εκφράζεται η αποστροφή, η επιθετικότητα κατά της κοινωνίας του όπως επίσης και η «θεία οργή» που τον ωθεί να θυσιάσει την θέση του, την ασφάλεια του και την ευτυχία του ως σταυροφόρος της προόδου και της δικαιοσύνης.
Στον ενδέκατο οίκο δεν βλέπουμε απλά ελπίδες και επιθυμίες (όρους που δεν πείθουν, στερούνται δυναμισμού και δημιουργικότητας) αλλά κυρίως τα ιδανικά ενός ατόμου, το πάθος του για την συλλογική βελτίωση, τον φλέγοντα ζήλο του για αναμόρφωση, την πίστη του στην ανθρωπότητα και στο μέλλον της ανθρωπότητας. Σε αυτό τον οίκο αρχίζει το μονοπάτι που μπορεί να οδηγήσει στην αναγέννηση ή σε μαρτυρικό θάνατο, στην κοινωνική αθανασία ως Προμηθείου πνεύματος και εκπολιτιστή ή στην προσωπική κατάρρευση και τον πρώιμο και απερίσκεπτο επαναστάτη που μη όντας ψυχολογικά δυνατός και αρκετά σίγουρος, μπορεί να καταλήξει στο νοσοκομείο ή σε άσυλο ψυχοπαθών.
Το μαρτύριο, η φυλακή, το άσυλο απαντώνται στο πεδίο του δωδέκατου οίκου, στον ίδιο οίκο όμως ο κοινωνικά αποδεκτός και κοινωνικά προσαρμοσμένος άνθρωπος, φτάνει στην κοινωνική αμοιβή του μέσω των φίλων που έχει υπηρετήσει και αγαπήσει. Η σφαίρα των δημοσίων ιδρυμάτων (δωδέκατος οίκος) δεν περιλαμβάνει μόνο νοσοκομεία και φυλακές. Βρίσκουμε σε αυτή και ακαδημίες, βραβεία Νόμπελ, πολιτικά «οφέλη» και όλα τα είδη κοινωνικών τιμών σε αναγνώριση προηγούμενης προσφοράς, όπως επίσης και συντάξεις, αποζημιώσεις ασφαλιστικών, κτλ.
Όπως στον πέμπτο οίκο ένα άτομο μπορεί να επιδείξει και να χρησιμοποιήσει την δύναμη που συσσωρεύει αν διαχειριστεί συνετά τον πλούτο της ενέργειας του φυσικού του σώματος και τις εγγενείς ικανότητες της κληροδοτημένης φύσης του (δεύτερος οίκος), έτσι στον ενδέκατο οίκο, το άτομο μπορεί να ξοδέψει τα κέρδη των ασχολιών του και τον πλούτο που έχει συγκεντρώσει από συνεργασίες (όγδοος οίκος). Ο πέμπτος και ο ενδέκατος οίκος είναι αντίθετοι, όπως και ο δεύτερος και ο όγδοος.
Αν όμως οι συνεργασίες έχουν διαποτιστεί με μία αρνητική ποιότητα απληστίας ή μίσους, τότε οι εμπειρίες ενδέκατου οίκου είναι αυτές τις κοινωνικής απομόνωσης και της έλλειψης φίλων. Η ελπίδες κάποιου ξινίζουν και τα ιδανικά του τείνουν στο θάνατο, υπάρχει πίκρα, μελαγχολία και ο δρόμος προς την μοναξιά που τελειώνει στον τραγικό δωδέκατο οίκο.
Μπορεί ωστόσο να υπάρχει μεγαλύτερη θετικότητα, κάτω από την επιφάνεια μίας φαινομενικά αρνητικής κατάστασης! Υπάρχουν άνθρωποι που αρνούνται να εισέρθουν στις φτηνές και κενές νοήματος σχέσεις των ανθρώπων γύρω τους (έβδομος οίκος), που αρνούνται να συμβιβαστούν όταν συμβιβασμός σημαίνει υποκρισία και σκλαβιά σε παρακμάζοντα, χωρίς σημασία, καταστροφικά σχήματα κοινωνικής συμπεριφοράς (όγδοος οίκος), που προκαλούν τους νόμους των εθίμων και της παράδοσης στην αναζήτηση του για ένα ευγενέστερο και μεγαλύτερο όραμα (ένατος οίκος), που τολμούν να διοχετεύσουν από το άστρο στο ζενίθ της ατομικότητάς τους, ένα νέο φως και μία νέα δύναμη, ακόμη κι αν πρέπει να το κάνουν μόνοι τους και χωρίς την υποστήριξη οικογένειας και κοινότητας (δέκατος οίκος).
Αυτοί είναι οι αναμορφωτές, οι μεγάλοι ονειροπόλοι τα όνειρα των οποίων γίνονται τα αύριο των ανθρώπων, οι οραματιστές που έχουν το κουράγιο να πραγματοποιήσουν το όραμά τους. Μέσω αυτών, η ανθρωπότητα εκφράζει τις ελπίδες και τις επιθυμίες της για ένα ευγενέστερο αύριο, την πάντα δυναμική, πάντα δημιουργική «θεία οργή» για ότι είναι καθιερωμένο, στατικό, παραδοσιακό και άκαμπτο.
Όσο απομακρύνεται κανείς από την αρχή ενός κύκλου, τόσο πιο σύνθετες είναι οι πιέσεις και οι επιδράσεις που δέχονται τα νέα πεδία εμπειρίας. Στους πρώτους τρεις οίκους, τα ζητήματα είναι άμεσα και ξεκάθαρα, οι αστρολογικές ενδείξεις μπορούν να ερμηνευτούν με όσα υπονοούν ο πλανήτης που κυβερνά το ζώδιο στην ακμή του οίκου, ο οίκος όπου βρίσκεται αυτός ο πλανήτης και οι πλανήτες (εάν υπάρχουν) που βρίσκονται στον οίκο που εξετάζεται.
Όταν όμως κάποιος εξετάζει τους τελευταίους οίκους του γενεθλίου κύκλου, θα πρέπει να καταλάβει ότι αυτοί επηρεάζονται πάντα από τους αντίθετους τους και από ότι εμπειρίες υπήρξαν στην διαδικασία της προσωπικής και ψυχικής ανάπτυξης. Για αυτό το λόγο, το πρόβλημα της ερμηνείας γίνεται πολύ πιο σύνθετο και δύσκολο.
Είδαμε σε προηγούμενο άρθρο ότι αν κάποιος επιζητά την κατανόηση και επίλυση προβλημάτων που σχετίζονται με τον δέκατο οίκο, ιδιαίτερα στο επίπεδο της επαγγελματικής ή δημόσια δραστηριότητας, πρέπει να λάβει υπόψη του όχι μόνο τον δέκατο οίκο αλλά και τους τρεις προηγούμενους γωνιακούς οίκους (οι οποίοι ξεκινούν με τον ωροσκόπο, το ναδίρ και το κατερχόμενο). Ομοίως, μία διεξοδική μελέτη των προβλημάτων ενδεκάτου οίκου απαιτεί σαν ιστορικό πλαίσιο, την πλήρη κατανόηση των συνθηκών που επηρεάζουν όλους τους άλλους δευτερεύοντες οίκους (δεύτερος, πέμπτος και όγδοος), καθώς και τον δέκατο οίκο.
Το άτομο πάντα συναντά τις μεγαλύτερες δοκιμασίες στους δευτερεύοντες οίκους. Στους κύριους οίκους (πρώτος, τέταρτος, έβδομος και δέκατος), το άτομο φτάνει να βιώσει τον εαυτό του, την κατάστασή του (ιδιωτική και δημόσια) και άλλους εαυτούς. Στους δευτερεύοντες οίκους όμως (δεύτερος, πέμπτος, όγδοος και ενδέκατος), το άτομο πρέπει να αποφασίσει πως να χρησιμοποιήσει αυτές τις εμπειρίες και τις ενέργειες που αυτές κατέστησαν διαθέσιμες (ενέργειες προερχόμενες, από τον εαυτό, την ολοκληρωμένη προσωπικότητα, τις ανθρώπινες συνεργασίες, την επαγγελματική δραστηριότητα). Το άτομο δοκιμάζεται με αυτή την απόφαση και τον τρόπο με τον οποίο αποφασίζει να την εκτελέσει. Αποδεικνύει την αξία του.
Το πεδίο του ενδέκατου οίκου είναι το πεδίο εμπειρίας στο οποίο απαντώνται οι τελικές δοκιμασίες. Για τον Ιησού σηματοδοτούσε την τραγική νύχτα πριν την σταύρωση. Είχε προκαλέσει τον θάνατο, την πλέον άκαμπτη παράδοση και έθιμο της ανθρωπότητας! Τώρα έπρεπε να αποδείξει ότι είχε την δύναμη να αποδεχτεί έναν ειδεχθή τρόπο θανάτου ώστε να μπορέσει να βιώσει τον εαυτό του ως θριαμβευτή διεκδικητή κατά την ανάσταση. Αυτές οι εμπειρίες του Ιησού συμβολίζουν παρόμοιες και μικρότερες περιστάσεις που πρέπει να αντιμετωπίσει το κάθε άτομο που τολμά να προκαλέσει το μεγάλο βάρος του παρελθόντος και τα δεσμά των τυρρανικών δυνάμεων που παράγουν οι αποτυχίες καθώς και οι επιτυχίες της φυλής και της κοινωνίας του.
Η επιτυχία και τα προϊόντα της επιτυχίας, μπορεί όντως να γίνουν τυραννία. Ο πλούτος μπορεί να σκλαβώσει. Η «παραγωγικότητα με κάθε κόστος» μπορεί να κοστίσει στο άτομο και το έθνος, την πνευματική ακεραιότητα και ελευθερία. Η νίκη μπορεί να οδηγήσει σε μία ψευδή αίσθηση ασφάλειας.
Κανένας αστρολογικός γενέθλιος χάρτης δεν θα σας πει ποτέ με βεβαιότητα τι είδους ανταπόκριση θα έχει ένα άτομο στις δοκιμασίες του ενδέκατου οίκου. Επαναλαμβάνω κανένας γενέθλιος χάρτης δεν μπορεί να σας πει τι θα συμβεί. Ο γενέθλιος χάρτης δείχνει ωστόσο τον τρόπο με τον οποίο το άτομο μπορεί να κατευθυνθεί καλύτερα όταν έρθει αντιμέτωπο με τις δοκιμασίες. Ο γενέθλιος χάρτης είναι η λύση του σύμπαντος στα προβλήματά σας. Ωστόσο, η κοσμική γλώσσα είναι υψηλά συμβολική και δύσκολη στην αποκρυπτογράφηση. Είναι όμως έτσι γιατί αυτό που υπάρχει μέσα σας για να κάνει την αποκρυπτογράφηση δεν είναι η διανόηση σας, ούτε καν ο λογικός σας νους, αλλά η διαίσθησή σας.
Πρώτη Δημοσίευση, 1952.
Πνευματική Ιδιοκτησία © 2007, Michael R. Meyer. Με την Επιφύλαξη Όλων των Δικαιωμάτων.
Πνευματική Ιδιοκτησία Ελληνικών Μεταφράσεων © 2007, Ελίνα Τσαβδάρη. Με την Επιφύλαξη Όλων των Δικαιωμάτων.
Αν θες να σπουδάσεις αστρολογία κοντά μου από όπου κι αν βρίσκεσαι, μπες στη σελίδα μου πατώντας στο όνομα της Σχολής μου: Uranognosia
Η μετάφραση έχει γίνει από τη φίλη και πολύ καλή μου μαθήτρια Ελίνα Τσαβδάρη. Τα άρθρα για όλους τους οίκους είναι ήδη αναρτημένα εδώ
Prometheus Unbound, Pat Foley
Ενδέκατος Οίκος
Μετά την Επιτυχία, Τι;
Dane Rudhyar
Μετά την Επιτυχία, Τι;
Dane Rudhyar
Έχετε παλέψει με ζήλο και επιμονή για να κατορθώσετε κάτι. Τώρα έχετε αυτό που θέλατε. Τι θα το κάνετε; Τι θα κάνετε με την επιτυχία σας;
Ίσως αποτύχατε. Ότι κι αν προσπαθήσατε να κερδίσετε ή να επιτύχετε δεν μπορέσατε να το φτάσετε, τουλάχιστον προς το παρόν. Αντιμετωπίζετε την απώλεια ή την ήττα. Τι θα κάνετε με την αποτυχία σας;Το κάθε ανθρώπινο όν, αργά ή γρήγορα θα έρθει αντιμέτωπο με αυτές τις θετικές και αρνητικές εναλλακτικές με τη μία μορφή ή την άλλη. Το άτομο που ζει στην κοινωνία ανάμεσα σε άλλα άτομα, είναι ανάγκη να πασχίζει για κάποιο στόχο είτε αυτός είναι ασήμαντος είτε έχει πάρα πολύ μεγάλη σημασία. Αναγκάζεται να επιζητά την συμμετοχή στις δραστηριότητες της κοινωνίας. Η γυναίκα που γεννά παιδιά και σχεδόν δεν εγκαταλείπει την απομόνωση του σπιτιού, συμμετέχει στην συνέχιση της φυλής και του έθνους της. Άμεσα ή έμμεσα, μέσω της επιρροής της στον άνδρα και τα παιδιά της, αποτελεί ενεργό μέλος της κοινωνίας. Και αυτή όπως και ο άνδρας και τα παιδία της, αντιμετωπίζει την επιτυχία και την αποτυχία.
Θα αληθεύει στην περίπτωση της και την περίπτωση τους, ότι «δεν υπάρχει αποτυχία σαν την επιτυχία»; Έχοντας γνωρίσει την αποτυχία, θα τα καταφέρουν πιθανώς να βρουν μέσα τους την δύναμη και την φαντασία για να χρησιμοποιήσουν αυτή την αποτυχία σαν εφαλτήριο για μεγαλειώδεις νίκες; Θα μπορούσαν βέβαια να γλιστρούν παθητικά και ανέλπιδα από αποτυχία σε αποτυχία, προς την προσωπική αποδόμηση ή την κοινωνική δουλοπρέπεια. Αν ο δρόμος τους είναι αυτός της επίτευξης, μπορούν να χρησιμοποιήσουν την επιτυχία συνετά, σοφά και δημιουργικά και να φτάσουν σε μεγαλύτερα κατορθώματα.
Το κλειδί για την κατανόηση αυτού που υπονοείται από τις τέσσερις αυτές εναλλακτικές είναι η λέξη "χρήση". Η αποτυχία μπορεί να χρησιμοποιηθεί δημιουργικά όπως και η επιτυχία και συχνά μάλλον ευκολότερα. Η επιτυχία όπως και η αποτυχία πρέπει να χρησιμοποιηθεί θαρρετά, σοφά και πάνω από όλα, με σημαντικό τρόπο και δημιουργικά, για να μην οδηγήσει σε εσωτερική ή εξωτερική ήττα.
Είναι σχετικά απλό να κερδίσετε νίκες ή να αποκτήσετε ακαδημαϊκά πτυχία που πιστοποιούν τις δεξιότητές σας. Συχνά είναι πολύ πιο δύσκολο να γνωρίζετε τι να κάνετε με τα επιτεύγματά σας: δηλαδή πως και που να τα χρησιμοποιήσετε. Κάθε επίτευγμα που δεν χρησιμοποιείται συνειδητά ή δεν φυλάσσεται συνειδητά και εκ προθέσεως για μελλοντική χρήση, τείνει να χάνει την αξία του. Η αξία σας προσδιορίζεται από το πως χρησιμοποιείτε την νίκη και την επιτυχία, την αποτυχία και την ήττα.
Το απλό γεγονός της επιτυχίας ή της αποτυχίας, του κέρδους ή της απώλειας, διηγείται μόνο την μία πλευρά της ιστορίας. Η επίτευξη δεν είναι παρά ένα βάθρο, η πραγματική ερώτηση είναι: Τι είδους άγαλμα ή μνημείο θα αναγείρετε επάνω του; Θα μπορούσε να είναι τερατώδες ή μια κοινότυπη αντιγραφή. Θα μπορούσε να είναι ένα μεγάλο έργο τέχνης, ένα όμορφο άγαλμα που εμπνέει και προκαλεί την φαντασία και τα αισθήματα του λαού σας. Τι θα είναι; Πρέπει να επιλέξετε και να τεκμηριώσετε την αξία της επιλογής σας.
Αυτό που δεν καταλαβαίνουν ή δεν θέλουν να σκέφτονται πολλά άτομα, είναι ότι κάνουν την επιλογή και χωρίς να το γνωρίζουν ακόμη και όταν αγωνίζονται για την νίκη ή την επίτευξη.
Αν στην περίπτωση σας αληθεύει ότι «δεν υπάρχει αποτυχία σαν την επιτυχία», είναι επειδή ο τρόπος με τον οποίο επιδιώξατε την επιτυχία, οι μέθοδοι που χρησιμοποιήσατε και το πνεύμα με το οποίο τις χρησιμοποιήσατε, ήδη περιείχαν το σπέρμα της αναπόφευκτης πνευματικής ήττας μετά την εξωτερική νίκη. Ή διαφορετικά, επειδή ταυτιστήκατε τόσο τυφλά με τον αγώνα σας που δεν μπορούσατε να είστε αντικειμενικός απέναντι στην επιτυχία όταν αυτή έφτασε. Η επιτυχία ήρθε και σας κατέλαβε. Δεν χρησιμοποιήσατε την επιτυχία σαν εφαλτήριο για μελλοντική επιτυχία, σαν εργαλείο για μεγαλύτερη επίτευξη και πάνω από όλα, σαν δώρο στην ανθρωπότητα.
Η επιτυχία ή η αποτυχία μπορούν να χρησιμοποιηθούν με φαντασία και δημιουργικότητα μόνο αν δεν έχετε ταυτιστεί ολοσχερώς με την πάλη της επίτευξης. Ο τυπικός άνθρωπος της δράσης, στις περισσότερες περιπτώσεις ταυτίζεται με την δραστηριότητα του. Είναι τόσο αναμεμειγμένος με την δραστηριότητά του ώστε μόλις φτάσει το επίπεδο της επιτυχίας με τις προσπάθειες του για ανέλιξη, δεν ξέρει τι να κάνει, εκτός από το να τρέχει τριγύρω με ενθουσιασμό ή να χτίζει μνημεία στην ίδια του την δόξα.
Ο αγώνας για επίτευξη, από την στιγμή που προσεγγιστεί το επίπεδο της επιτυχίας, μετατρέπεται σε αυξανόμενο κύρος του εαυτού και ακόμη περισσότερο σε αυτό-διαιώνιση μέσω της φήμης ή των απογόνων. Το εγώ εμπλέκεται στον ίδιο βαθμό στην αυτοϊκανοποίηση («Δεν ήμουν υπέροχος»; «Δεν έσωσα την κατάσταση»;), όσο είχε εμπλακεί προηγουμένως στην κινητοποίηση όλων των ενεργειών του στην αποφασισμένη πάλη για επιβίωση ή επίτευξη.
Το να κατορθώνει κανείς σημαίνει κυριολεκτικά να «φτάνει σε μία κορυφή». Τα κατορθώματα μπορεί όντως εύκολα να επηρεάσουν την κορυφή σας, το κεφάλι σας, «να σας πάρουν τα μυαλά». Η επιτυχία, όπως και τα δυνατά ποτά μπορεί εύκολα να σας πάρουν τα μυαλά. Τι ακριβώς σημαίνουν τα μυαλά σε αυτές τις εκφράσεις της καθομιλουμένης;
Μυαλό σημαίνει εγκέφαλος και τα διάφορα νευρικά κέντρα της συνειδητότητας, των οποίων οι λειτουργίες δομούνται από την βρεφική ηλικία και μετά, αυτό που οι ψυχολόγοι πλέον αποκαλούν εγώ. Το εγώ είναι το κατόρθωμα της ανθρώπινης ζωής στο επίπεδο της οργανικής ύπαρξής και εντός του πλαισίου της οικογένειας και της κοινότητας κάποιου. Η επιτυχία συνήθως δημιουργεί ένα δυνατό εγώ επειδή δίνει στο άτομο τουλάχιστον μία σχετικά εξαιρετική τοποθέτηση και θέση στην κοινότητα ή την ομάδα του. Το εγώ ενός ανθρώπου και η θέση αυτού του ανθρώπου αναφορικά με τους συνεργάτες του ή τους όμοιους του, είναι σαφώς συνδεδεμένα. Και τα δύο μάλιστα αναφέρονται, στην αστρολογική ανάλυση, στον δέκατο οίκο του γενεθλίου χάρτη (υπολογισμένου για την ακριβή στιγμή της γέννησης), συγκεκριμένα στο σημείο του ζενίθ.
Το ζενίθ είναι το σημείο επάνω από το κεφάλι σας. Είναι μια προβολή (με όρους ζωδιακής απόκλισης) της κεφαλής σας, του νου σας στον ουρανό. Είναι το υπερβατικό μυαλό σας, το κατόρθωμα της ζωής σας, το εγώ σας. Αν η σπονδυλική στήλη συμβολίζει το "Εγώ" ενός ανθρώπου, τότε το κεφάλι είναι ο τόνος στο "Εγώ". Είναι το σημείο όπου καθιερώνεται η συνειδητότητα, έχοντας κατορθώσει κάποιο είδος κατάστασης (ή θέσης) ως άτομο ανάμεσα σε άτομα.
Το εγώ ωστόσο, μπορεί να αναπτυχθεί μέσω αρνητικών όσο και θετικών εμπειριών. Η εμπειρία της αποτυχίας και της ήττας μπορεί να οδηγήσει, τουλάχιστον σε πολλές περιπτώσεις, στον σχηματισμό ενός υπέρμετρα ισχυρού και πεισματάρικου εγώ. Η διαδικασία σε αυτή την περίπτωση είναι διαδικασία ψυχολογικής εξίσωσης. Ο ψυχολόγος Άντλερ, έχει μελετήσει και τονίσει συγκεκριμένα ένα τέτοιο είδος διαδικασίας. Σε αυτή, ένα αίσθημα κατωτερότητας (που προκλήθηκε από ψυχολογική αδυναμία, συναισθηματική ανασφάλεια ή εμπειρίες κοινωνικού ρατσισμού ή ταπείνωσης σε μικρή ηλικία) αλλάζει ή μεταμφιέζεται σε μία στάση επιθετικής ανωτερότητας. Αυτή η εξισωτική συμπεριφορά ενισχύει το εγώ, αλλά πρόκειται για αρνητική ενίσχυση η οποία αναπόφευκτα υπονοεί εντάσεις και συχνά βία προς τον εαυτό αλλά και τους άλλους.
Τι επακολουθεί τότε; Τόσο το εγώ που δημιουργήθηκε από την ήττα και την ανασφάλεια, όσο και το εγώ που αναπτύχθηκε με την επιτυχία και το κοινωνικό-επαγγελματικό γόητρο, πρέπει να λειτουργήσουν στην κοινωνία. Πρέπει να συναλλαχτούν με ομάδες ατόμων στην καθημερινότητα. Λειτουργούν χρησιμοποιώντας την ενέργεια που τους προσέδωσε ισχύ και δύναμη. Στην πρώτη περίπτωση η ενέργεια αυτή είναι ουσιαστικά αρνητική. Είναι ενέργεια διαμαρτυρίας που γεννήθηκε από την αποστροφή, την επανάσταση και ίσως και την θέληση για εκδίκηση ή καταστροφή. Στην δεύτερη περίπτωση το εγώ που γεννήθηκε από την επιτυχία, αντιμετωπίζει την κοινωνία ή την ομάδα που κατέστησε την επιτυχία δυνατή με μία περήφανη επεκτασιμότητα, μία ευμενή και ίσως κάπως συγκαταβατική συμπεριφορά.
Σφαίρα του Ενδέκατου Οίκου
Στην πρώτη περίπτωση, το εγώ επιζητά την χρήση της έντονα επαναστατικής δύναμής του για να μεταμορφώσει ή να καταστρέψει τις συνθήκες που προκάλεσαν την αποτυχία ή την απώλεια στην προσωπικότητα, εκτός κι αν η ήττα ήταν τόσο ολοκληρωτική ώστε ή διαδικασία οικοδόμησης του εγώ δεν μπορούσε να λειτουργήσει και το άτομο κατέρρευσε, έμεινε από τον φόβο και την αυτολύπηση ή απέδρασε στην παράνοια ή σε "τεχνητούς παραδείσους" (ναρκωτικά, θρησκευτικός φανατισμός, αναζήτηση διασκεδάσεων και απολαύσεων, κτλ.).
Στην δεύτερη περίπτωση, το εγώ που γεννήθηκε από την επιτυχία επιζητά την απόλαυση της επιτυχίας. Και την επιτυχία μπορεί να την απολαύσει καλύτερα με παρέα ή μέσω γαλαντόμων επιδείξεων γενναιοδωρίας και επιδείξεις πλούτου και ισχύος.
Και στις δύο αυτές περιπτώσεις αντιμετωπίζονται συγκεκριμένες εμπειρίες. Είτε προκαλούνται από αρνητικές είτε από θετικές συνθήκες, στην αστρολογία αναφέρονται στο πεδίου του ενδέκατου οίκου. Τα αστρολογικά εγχειρίδια αναφέρονται στον ενδέκατο οίκο ως τον οίκο των φίλων, των ελπίδων και των επιθυμιών, αυτός όμως είναι ένας ιδιαίτερα ανεπαρκής και επιφανειακός χαρακτηρισμός. Παρ’ όλα αυτά, η αληθινή και πλήρης σημασία του μπορεί να κατανοηθεί αν κανείς συνέλαβε το νόημα των παραγραφών που προηγήθηκαν.
Ο όρος φίλοι συμβολίζει οποιοδήποτε είδος σχέσης στο οποίο εισέρχεται ένας άνθρωπος ως αποτέλεσμα της κοινωνικής και επαγγελματικής του κατάστασης ή θέσης, πράγμα που φυσιολογικά συμπεριλαμβάνει τις σχέσεις που βασίζονται στο γεγονός ότι κάποιος ανήκει σε μία συγκεκριμένη οικογένεια, ομάδα, τάξη ή θρησκεία. Ο όρος καλύπτει συνδρομές σε συλλόγους, ενώσεις, πολιτικά κόμματα και σε όλες τις ομαδικές δραστηριότητες με τις οποίες ταυτίζεται κάποιος ως μέλος ενός συγκεκριμένου πολιτισμού. Ο ενδέκατος οίκος είναι το πεδίου του πολιτισμού, γιατί ο πολιτισμός είναι το αποτέλεσμα της ομαδικής επίτευξης και των σταθερών κοινωνικών συναλλαγών. Είναι το άνθος του φυτού της οργανωμένης και συλλογικής ανθρώπινης αναζήτησης.
Ο ενδέκατος οίκος είναι όμως και το πεδίο όλων εκείνων των εμπειριών που βιώνει ένα άτομο όταν υιοθετεί μία στάση αναμορφωτή ή επαναστάτη, όντας ανικανοποίητος ή επαναστατώντας ενάντια στον πολιτισμό του. Είναι το επίπεδο όπου εκφράζεται η αποστροφή, η επιθετικότητα κατά της κοινωνίας του όπως επίσης και η «θεία οργή» που τον ωθεί να θυσιάσει την θέση του, την ασφάλεια του και την ευτυχία του ως σταυροφόρος της προόδου και της δικαιοσύνης.
Στον ενδέκατο οίκο δεν βλέπουμε απλά ελπίδες και επιθυμίες (όρους που δεν πείθουν, στερούνται δυναμισμού και δημιουργικότητας) αλλά κυρίως τα ιδανικά ενός ατόμου, το πάθος του για την συλλογική βελτίωση, τον φλέγοντα ζήλο του για αναμόρφωση, την πίστη του στην ανθρωπότητα και στο μέλλον της ανθρωπότητας. Σε αυτό τον οίκο αρχίζει το μονοπάτι που μπορεί να οδηγήσει στην αναγέννηση ή σε μαρτυρικό θάνατο, στην κοινωνική αθανασία ως Προμηθείου πνεύματος και εκπολιτιστή ή στην προσωπική κατάρρευση και τον πρώιμο και απερίσκεπτο επαναστάτη που μη όντας ψυχολογικά δυνατός και αρκετά σίγουρος, μπορεί να καταλήξει στο νοσοκομείο ή σε άσυλο ψυχοπαθών.
Το μαρτύριο, η φυλακή, το άσυλο απαντώνται στο πεδίο του δωδέκατου οίκου, στον ίδιο οίκο όμως ο κοινωνικά αποδεκτός και κοινωνικά προσαρμοσμένος άνθρωπος, φτάνει στην κοινωνική αμοιβή του μέσω των φίλων που έχει υπηρετήσει και αγαπήσει. Η σφαίρα των δημοσίων ιδρυμάτων (δωδέκατος οίκος) δεν περιλαμβάνει μόνο νοσοκομεία και φυλακές. Βρίσκουμε σε αυτή και ακαδημίες, βραβεία Νόμπελ, πολιτικά «οφέλη» και όλα τα είδη κοινωνικών τιμών σε αναγνώριση προηγούμενης προσφοράς, όπως επίσης και συντάξεις, αποζημιώσεις ασφαλιστικών, κτλ.
Όπως στον πέμπτο οίκο ένα άτομο μπορεί να επιδείξει και να χρησιμοποιήσει την δύναμη που συσσωρεύει αν διαχειριστεί συνετά τον πλούτο της ενέργειας του φυσικού του σώματος και τις εγγενείς ικανότητες της κληροδοτημένης φύσης του (δεύτερος οίκος), έτσι στον ενδέκατο οίκο, το άτομο μπορεί να ξοδέψει τα κέρδη των ασχολιών του και τον πλούτο που έχει συγκεντρώσει από συνεργασίες (όγδοος οίκος). Ο πέμπτος και ο ενδέκατος οίκος είναι αντίθετοι, όπως και ο δεύτερος και ο όγδοος.
Αν όμως οι συνεργασίες έχουν διαποτιστεί με μία αρνητική ποιότητα απληστίας ή μίσους, τότε οι εμπειρίες ενδέκατου οίκου είναι αυτές τις κοινωνικής απομόνωσης και της έλλειψης φίλων. Η ελπίδες κάποιου ξινίζουν και τα ιδανικά του τείνουν στο θάνατο, υπάρχει πίκρα, μελαγχολία και ο δρόμος προς την μοναξιά που τελειώνει στον τραγικό δωδέκατο οίκο.
Μπορεί ωστόσο να υπάρχει μεγαλύτερη θετικότητα, κάτω από την επιφάνεια μίας φαινομενικά αρνητικής κατάστασης! Υπάρχουν άνθρωποι που αρνούνται να εισέρθουν στις φτηνές και κενές νοήματος σχέσεις των ανθρώπων γύρω τους (έβδομος οίκος), που αρνούνται να συμβιβαστούν όταν συμβιβασμός σημαίνει υποκρισία και σκλαβιά σε παρακμάζοντα, χωρίς σημασία, καταστροφικά σχήματα κοινωνικής συμπεριφοράς (όγδοος οίκος), που προκαλούν τους νόμους των εθίμων και της παράδοσης στην αναζήτηση του για ένα ευγενέστερο και μεγαλύτερο όραμα (ένατος οίκος), που τολμούν να διοχετεύσουν από το άστρο στο ζενίθ της ατομικότητάς τους, ένα νέο φως και μία νέα δύναμη, ακόμη κι αν πρέπει να το κάνουν μόνοι τους και χωρίς την υποστήριξη οικογένειας και κοινότητας (δέκατος οίκος).
Αυτοί είναι οι αναμορφωτές, οι μεγάλοι ονειροπόλοι τα όνειρα των οποίων γίνονται τα αύριο των ανθρώπων, οι οραματιστές που έχουν το κουράγιο να πραγματοποιήσουν το όραμά τους. Μέσω αυτών, η ανθρωπότητα εκφράζει τις ελπίδες και τις επιθυμίες της για ένα ευγενέστερο αύριο, την πάντα δυναμική, πάντα δημιουργική «θεία οργή» για ότι είναι καθιερωμένο, στατικό, παραδοσιακό και άκαμπτο.
Όσο απομακρύνεται κανείς από την αρχή ενός κύκλου, τόσο πιο σύνθετες είναι οι πιέσεις και οι επιδράσεις που δέχονται τα νέα πεδία εμπειρίας. Στους πρώτους τρεις οίκους, τα ζητήματα είναι άμεσα και ξεκάθαρα, οι αστρολογικές ενδείξεις μπορούν να ερμηνευτούν με όσα υπονοούν ο πλανήτης που κυβερνά το ζώδιο στην ακμή του οίκου, ο οίκος όπου βρίσκεται αυτός ο πλανήτης και οι πλανήτες (εάν υπάρχουν) που βρίσκονται στον οίκο που εξετάζεται.
Όταν όμως κάποιος εξετάζει τους τελευταίους οίκους του γενεθλίου κύκλου, θα πρέπει να καταλάβει ότι αυτοί επηρεάζονται πάντα από τους αντίθετους τους και από ότι εμπειρίες υπήρξαν στην διαδικασία της προσωπικής και ψυχικής ανάπτυξης. Για αυτό το λόγο, το πρόβλημα της ερμηνείας γίνεται πολύ πιο σύνθετο και δύσκολο.
Είδαμε σε προηγούμενο άρθρο ότι αν κάποιος επιζητά την κατανόηση και επίλυση προβλημάτων που σχετίζονται με τον δέκατο οίκο, ιδιαίτερα στο επίπεδο της επαγγελματικής ή δημόσια δραστηριότητας, πρέπει να λάβει υπόψη του όχι μόνο τον δέκατο οίκο αλλά και τους τρεις προηγούμενους γωνιακούς οίκους (οι οποίοι ξεκινούν με τον ωροσκόπο, το ναδίρ και το κατερχόμενο). Ομοίως, μία διεξοδική μελέτη των προβλημάτων ενδεκάτου οίκου απαιτεί σαν ιστορικό πλαίσιο, την πλήρη κατανόηση των συνθηκών που επηρεάζουν όλους τους άλλους δευτερεύοντες οίκους (δεύτερος, πέμπτος και όγδοος), καθώς και τον δέκατο οίκο.
Το άτομο πάντα συναντά τις μεγαλύτερες δοκιμασίες στους δευτερεύοντες οίκους. Στους κύριους οίκους (πρώτος, τέταρτος, έβδομος και δέκατος), το άτομο φτάνει να βιώσει τον εαυτό του, την κατάστασή του (ιδιωτική και δημόσια) και άλλους εαυτούς. Στους δευτερεύοντες οίκους όμως (δεύτερος, πέμπτος, όγδοος και ενδέκατος), το άτομο πρέπει να αποφασίσει πως να χρησιμοποιήσει αυτές τις εμπειρίες και τις ενέργειες που αυτές κατέστησαν διαθέσιμες (ενέργειες προερχόμενες, από τον εαυτό, την ολοκληρωμένη προσωπικότητα, τις ανθρώπινες συνεργασίες, την επαγγελματική δραστηριότητα). Το άτομο δοκιμάζεται με αυτή την απόφαση και τον τρόπο με τον οποίο αποφασίζει να την εκτελέσει. Αποδεικνύει την αξία του.
Το πεδίο του ενδέκατου οίκου είναι το πεδίο εμπειρίας στο οποίο απαντώνται οι τελικές δοκιμασίες. Για τον Ιησού σηματοδοτούσε την τραγική νύχτα πριν την σταύρωση. Είχε προκαλέσει τον θάνατο, την πλέον άκαμπτη παράδοση και έθιμο της ανθρωπότητας! Τώρα έπρεπε να αποδείξει ότι είχε την δύναμη να αποδεχτεί έναν ειδεχθή τρόπο θανάτου ώστε να μπορέσει να βιώσει τον εαυτό του ως θριαμβευτή διεκδικητή κατά την ανάσταση. Αυτές οι εμπειρίες του Ιησού συμβολίζουν παρόμοιες και μικρότερες περιστάσεις που πρέπει να αντιμετωπίσει το κάθε άτομο που τολμά να προκαλέσει το μεγάλο βάρος του παρελθόντος και τα δεσμά των τυρρανικών δυνάμεων που παράγουν οι αποτυχίες καθώς και οι επιτυχίες της φυλής και της κοινωνίας του.
Η επιτυχία και τα προϊόντα της επιτυχίας, μπορεί όντως να γίνουν τυραννία. Ο πλούτος μπορεί να σκλαβώσει. Η «παραγωγικότητα με κάθε κόστος» μπορεί να κοστίσει στο άτομο και το έθνος, την πνευματική ακεραιότητα και ελευθερία. Η νίκη μπορεί να οδηγήσει σε μία ψευδή αίσθηση ασφάλειας.
Κανένας αστρολογικός γενέθλιος χάρτης δεν θα σας πει ποτέ με βεβαιότητα τι είδους ανταπόκριση θα έχει ένα άτομο στις δοκιμασίες του ενδέκατου οίκου. Επαναλαμβάνω κανένας γενέθλιος χάρτης δεν μπορεί να σας πει τι θα συμβεί. Ο γενέθλιος χάρτης δείχνει ωστόσο τον τρόπο με τον οποίο το άτομο μπορεί να κατευθυνθεί καλύτερα όταν έρθει αντιμέτωπο με τις δοκιμασίες. Ο γενέθλιος χάρτης είναι η λύση του σύμπαντος στα προβλήματά σας. Ωστόσο, η κοσμική γλώσσα είναι υψηλά συμβολική και δύσκολη στην αποκρυπτογράφηση. Είναι όμως έτσι γιατί αυτό που υπάρχει μέσα σας για να κάνει την αποκρυπτογράφηση δεν είναι η διανόηση σας, ούτε καν ο λογικός σας νους, αλλά η διαίσθησή σας.
Πρώτη Δημοσίευση, 1952.
Πνευματική Ιδιοκτησία © 2007, Michael R. Meyer. Με την Επιφύλαξη Όλων των Δικαιωμάτων.
Πνευματική Ιδιοκτησία Ελληνικών Μεταφράσεων © 2007, Ελίνα Τσαβδάρη. Με την Επιφύλαξη Όλων των Δικαιωμάτων.
Αν θες να σπουδάσεις αστρολογία κοντά μου από όπου κι αν βρίσκεσαι, μπες στη σελίδα μου πατώντας στο όνομα της Σχολής μου: Uranognosia