Το παρακάτω κείμενο είναι μετάφραση στα Ελληνικά από την σειρά άρθρων "Problems We All Face", του Dane Rudhyar. Το πρωτότυπο κείμενο μπορείτε να το βρείτε στο www.khaldea.com
Η μετάφραση έχει γίνει από τη φίλη και πολύ καλή μου μαθήτρια Ελίνα Τσαβδάρη. Τα άρθρα για όλους τους οίκους είναι ήδη αναρτημένα εδώ
Έκτος Οίκος
Προσωπικές Κρίσεις και Αυτοβελτίωση
Dane Rudhyar
Στην ζωή του καθενός, έρχεται ο καιρός που αναγκάζεται να αντιληφθεί ότι αυτό που κάνει, αυτό που νιώθει ή σκέφτεται, δεν αντιστοιχεί σε αυτό που θεωρούσε ιδανικό σαν συμπεριφορά, σαν προσωπική επίτευξη και σαν επιτυχία. Ακόμη και το άτομο που είναι πλέον ευχαριστημένο από τον εαυτό του, γνωρίζει ότι κάπου υστερεί. Η ικανοποίηση για τον εαυτό του είναι συνήθως μία πρόσοψη πίσω από την οποία κρύβει μία αίσθηση κατωτερότητας, αβεβαιότητας ή φόβου για αποτυχία που δεν έχει αναγνωριστεί.
Αν υπήρχε κάποιος άνθρωπος ο οποίος είναι τελείως ευχαριστημένος από τον εαυτό του, η ζωή κάποια μέρα θα του αποδείκνυε ότι το σώμα του ή το μυαλό του, τα αισθήματά του ή τα νεύρα του δεν είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν μία επείγουσα κατάσταση ή μια πρόκληση. Η αρρώστια, ο πόνος, οι εσωτερικές αμφιβολίες και οι εσωτερικές συγκρούσεις αποτελούν απόδειξη της, τουλάχιστον, σχετικής ήττας ή ανεπάρκειας.
Το πραγματικό πρόβλημα ωστόσο, είναι το τι μπορεί να κάνει το άτομο με αυτή την εμπειρία της ήττας; Πώς να αντιμετωπίσει την συνειδητοποίηση ότι στερείται δύναμης, αντοχής, προσαρμοστικότητας, τεχνικής δεξιότητας ή σοφίας, εκλέπτυνσης και της ικανότητας να αγαπά πραγματικά; Πώς να αντιμετωπίσει την συνειδητοποίηση της ανάγκης για αυτοβελτίωση; Πως θα έπρεπε να την αντιμετωπίσει ώστε να διασφαλίσει τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα;
Η πραγματική εσωτερική αξία ενός ατόμου φαίνεται όταν αντιμετωπίζει την εμπειρία της ανεπάρκειας, της υστέρησης, της απογοήτευσης ή της ήττας. Όταν ανταπεξέρχεται στις συνηθισμένες ανάγκες της ημέρας και είναι σε θέση να αντιμετωπίσει σχετικά εύκολα αυτά που η ζωή και η κοινωνία (ή η οικογένεια του) απαιτούν από αυτόν, βλέπουμε τις ικανότητες του σε δράση. Όταν αυτές αποτύχουν ή δεν επαρκούν για την εργασία τους, όταν το σώμα του αρρωστήσει ή το μυαλό του αποκλίνει από την κανονική του αίσθηση σταθερότητας, τότε βλέπουμε το ίδιο το άτομο.
Μόνο οι κρίσεις μας δίνουν την δυνατότητα να γνωρίσουμε τον πραγματικό εαυτό ακόμη και του καλύτερου φίλου ή συνεργάτη μας. Όμως ουσιαστικά αυτόν τον εαυτό τον μαθαίνουμε όχι τόσο μέσω του τι επιτυγχάνει το άτομο εξωτερικά, αλλά μέσω του τρόπου με τον οποίο προσεγγίζει την επείγουσα κατάσταση, από την ποιότητα της αντίδρασής του στην στέρηση και την ήττα.
Αν ένα άτομο με μεγάλα αποθέματα ζωτικότητας αρρωστήσει και μετά έχει μία θεαματική ανάρρωση, αν ένα έθνος με αχανείς πόρους αναλάβει με εξαιρετική επιτυχία ένα πρόγραμμα πελώριας παραγωγής σε περίπτωση πολέμου ή καταστροφής, αυτό από μόνο του, δεν φανερώνει απαραίτητα το μεγαλείο του εσώτερου εαυτού του ατόμου ή της ψυχής του λαού. Αυτό που μετράει πνευματικά είναι η ποιότητα της προσπάθειας και τι δημιουργεί αυτή η προσπάθεια στο άτομο ή το έθνος. Τα επακόλουθα της νίκης αποτελούν την δοκιμασία της πνευματικής ποιότητας της νίκης. Αυτό που η νίκη προξενεί στο μυαλό και την ψυχή του νικητή.
Η λέξη «κρίση» προέρχεται από μία ελληνική λέξη που σημαίνει το «μεταίχμιο» την «ξαφνική αλλαγή προς το καλύτερο ή το χειρότερο». Οι κρίσεις είναι ευκαιρίες ανάπτυξης όσο και προκλήσεις, υπάρχει όμως ανάπτυξη και ανάπτυξη! Κάποιος μπορεί να γίνει μεγαλύτερος, πιο παχύς, πλουσιότερος και με μεγαλύτερη αίσθηση αυτοαξίας. Τον κάνει αυτό ικανότερο να αντιμετωπίσει την επόμενη κρίση; Τον κάνει να προσεγγίζει την ολοκλήρωση του αληθινού και ουσιαστικού σκοπού του στην ζωή; Αν όχι, τότε πρόκειται για ένα κίβδηλο είδος ανάπτυξης. Ανάπτυξη σημαίνει να γίνεται κανείς ουσιαστικά και αποτελεσματικά αυτό που εν δυνάμει είναι ως πνευματική οντότητα στο μεταίχμιο της γέννησης του. Είναι το να επιτυγχάνει κανείς τον ουσιαστικό σκοπό της ζωής του ως συνόλου, τον σκοπό του Θεού για αυτόν θα έλεγε ένας άνθρωπος με θρησκευτική κλίση.
Τότε το ερώτημα είναι: Πως μπορείτε να κατευθύνετε τον εαυτό σας με τον καλύτερο τρόπο, σε μια επερχόμενη κρίση; Αν φτάσει απροειδοποίητα (όπως μία ξαφνική αρρώστια, ένα ατύχημα ή ο θάνατος), ποια είναι η βασικότερη δύναμη, λειτουργία ή τάση που πρέπει να χρησιμοποιήσετε ώστε να αντιμετωπίσετε την επείγουσα κατάσταση και επιπλέον, να την αντιμετωπίσετε έτσι ώστε να αναπτυχθείτε πνευματικά από την προσπάθεια;
Προφανώς οι περισσότεροι άνθρωποι δεν κάθονται να αναρωτηθούν και να βρουν απαντήσεις στα παραπάνω. Δεν πειράζει που δεν το κάνουν, τουλάχιστον αρχικά! Όταν όμως μεγαλώνουν και καταλαβαίνουν ότι υπάρχει κάτι μάλλον λάθος στον τρόπο που προσέγγιζαν τις κρίσεις μέχρι στιγμής και στον τρόπο που αντιμετώπιζαν την ασθένεια ή την αίσθηση κατωτερότητας, φτάνει και η στιγμή να ανακαλύψουν περισσότερα για τον εαυτό τους και τις εγγενείς ικανότητες αντιμετώπισης κρίσεων που έχουν. Ο αναπροσανατολισμός αποδεικνύεται αναγκαίος. Ίσως να πρέπει να μάθουν νέες τεχνικές και ακόμη πιο βασικά, μία νέα προσέγγιση στη χρήση των δεξιοτήτων που ήδη έχουν.
Εδώ έρχεται στο προσκήνιο η ιδέα της μαθητείας. Μπορεί κάποιος να μάθει από γραπτές οδηγίες ή από μία απρόσωπη δήλωση του τι να κάνει και των κόλπων του επαγγέλματος. Μπορεί κάποιος να αποστηθίσει επακριβώς ένα σύνολο αντιδράσεων σε μία κρίσιμη κατάσταση, για παράδειγμα τι να κάνει κανείς όταν οδηγεί ένα αυτοκίνητο κι έχει πέσει σε μποτιλιάρισμα. Αυτή είναι τεχνική γνώση, σήμερα στην Αμερική λατρεύουμε αυτό το είδος γνώσης. Μπορεί όμως να είστε ένας τεχνικά προικισμένος οδηγός και πάλι, να προξενήσετε ένα σοβαρό ατύχημα λόγω ανυπομονησίας, συναισθηματικού ρίσκου ή υπερκόπωσης και νευρικής έντασης.
Η τεχνική υπάρχει και επαρκεί για την αντιμετώπιση της επερχόμενης χρήσης. Η προσωπική, συναισθηματική και φυσιολογική σας προσέγγιση στην πιθανότητα της κρίσης μπορεί όμως να παρεμποδίσει την ικανότητά σας να χρησιμοποιήσετε την τεχνική σας. Σε μερικές περιπτώσεις, μία υποσυνείδητη επιθυμία για αποτυχία ή θάνατο μπορεί να κάνει αυτή την ήττα σχεδόν αναγκαστική.
Η μαθητεία, όταν κατανοηθεί ορθά, δεν αντιμετωπίζει απλώς την μάθηση μίας δεξιότητας, αλλά πάνω από όλα την παροχή παραδειγμάτων από ένα άτομο που δεν κατέχει απλώς την δεξιότητα, αλλά είναι και σε θέση να την χρησιμοποιήσει πλήρως σε στιγμές κρίσης. Ένας μαθητής παίρνει γνώσεις από έναν δάσκαλο, ένας υποψήφιος παίρνει από τον δάσκαλό του την δύναμη να μεταμορφώσει την προσωπική του στάση απέναντι στην ζωή, τον εαυτό του και τον Θεό, ώστε να χρησιμοποιήσει όποια γνώση έχει ή όποια έμπνευση του, αποτελεσματικά και δημιουργικά.
Ωστόσο, ο υποψήφιος δεν μπορεί να λάβει αυτή την δύναμη παρά μόνο αν έχει τα προσόντα για αυτήν. Για αυτό το λόγο, πρέπει να ανακαλύψει τον καλύτερο τρόπο με τον οποίο μπορεί να καλλιεργήσει αυτά τα προσόντα. Αυτό υπονοεί κάποιου είδους προκαταρκτικό αναπροσανατολισμό. Πριν ο υποψήφιος βρεθεί ουσιαστικά σε θέση να λάβει την δύναμη για να βιώσει μία πραγματική εσωτερική μεταμόρφωση με την βοήθεια του δασκάλου, πρέπει να επιθυμεί την αλλαγή και την ανάπτυξη.
Πρέπει να είναι έτοιμος να υπηρετήσει και να υπακούσει, γιατί η πραγματική και ευχαρίστως αποδεκτή υπηρεσία είναι η μόνη γιατρειά για τον εγωκεντρισμό και τον εγωισμό. Η ικανότητα να υπακούει κανείς και να δέχεται εντολές είναι αναγκαία στον υποψήφιο αν πρόκειται να διέλθει επιτυχώς κρίσεις που υπονοούν προκλήσεις για την ίδια την ύπαρξη του εγώ του, του αγαπητού του εγώ.
Ο Έκτος Οίκος
Επειδή ο έκτος οίκος αντιπροσωπεύει κατά βάση οτιδήποτε έχει να κάνει με προσωπικές κρίσεις και τον τρόπο αντιμετώπισής τους, υποδεικνύει, περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο παράγοντα σε ολόκληρο το αστρολογικό πεδίο, πως μπορεί να αναπτυχθεί και να μεταμορφωθεί ένα άτομο. Υποδεικνύει με τα περιεχόμενά του, το βασικό είδος ή είδη προκλήσεων που πρέπει να αναμένονται όποτε παρουσιάζονται ευκαιρίες για ανάπτυξη. Αυτές παρουσιάζονται απλά από την ίδια την ζωή ή με την επιπρόσθετη βοήθεια του δασκάλου και πνευματικού οδηγού, του οποίου εργασία αποτελεί το να προσδιορίζει καλύτερα τις ευκαιρίες και επομένως να κάνει τις κρίσεις πιο επικεντρωμένες και σφοδρές, ένα σημείο που αξίζει να αναλογιστεί και να θυμάται κανείς.
Στα παραδοσιακά εγχειρίδια αστρολογίας, ο έκτος οίκος λέγεται ότι αναφέρεται στην εργασία (είτε σε υπαλλήλους που προσλαμβάνει κανείς ή στον εργοδότη κάποιου), στην καθημερινή εργασία, σε κάθε είδος εξάσκησης, σε θέματα που αφορούν την υγεία και την υγιεινή και σε συγκεκριμένες περιπτώσεις, σε θητεία στον Στρατό ή το Ναυτικό. Όπως συνήθως, τέτοια παραδοσιακά νοήματα, αν εξεταστούν κατ’ αποκλειστικότητα, είναι επιφανειακά, περιορισμένα και αποτυγχάνουν να αποκαλύψουν την βασική σημασία αυτού του πλέον σημαντικού οίκου.
Η βασική σημασία του είναι αυτή της προσωπικής ανάπτυξης.
Ανάπτυξη σημαίνει μεταμόρφωση ή αλλαγή κατάστασης.
Αυτή η αλλαγή απαιτεί να γίνεται με βήματα μπροστά (ή, αν η κίνηση είναι αρνητική, πίσω). Σε κάθε βήμα που κάνει κανείς, υπάρχει μία στιγμή κατά την οποία το άτομο είναι εκτός ισορροπίας, έχοντας αφήσει μια προηγούμενη κατάσταση ισορροπίας (ή σταθερότητας) και μη έχοντας φτάσει ακόμη στην κατάσταση που επακολουθεί.
Αυτή η εκτός ισορροπίας κατάσταση, σημειοδοτεί μία «κρίση». Κάθε κρίση είναι η μετάβαση μεταξύ δύο καταστάσεων ή συνθηκών ύπαρξης και συνειδητότητας. Οι περισσότερες μεταβάσεις είναι δύσκολες ή επώδυνες. Σχεδόν κανένας άνθρωπος δεν θα τις διανύσει προμελετημένα και συνειδητά, εκτός κι αν μία ξεκάθαρη ή υπερτονισμένη συνειδητοποίηση ότι του λείπει κάποια δεξιότητα, ότι έχει ηττηθεί (τουλάχιστον εν μέρει) ή αποτύχει, τον κάνει να επιθυμεί το ρίσκο.
Η αρρώστια αποτελεί είτε το άμεσο αποτέλεσμα κάποιας ήττας ζωτικών ενεργειών που δεν είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν μία πρόκληση για να γίνει κανείς δυνατότερος ή έναν τρόπο με τον οποίο η ψυχή θέλει να εντυπώσει στην εξωτερική συνειδητότητα την ανάγκη για αναθεώρηση μίας συμπεριφοράς ή ένα φυσικό σημάδι σωματικής φθοράς σε μεγάλη ηλικία. Μπορεί επίσης να προξενηθεί στο σώμα (ή το μυαλό) από τον βίαιο αντίκτυπο μίας συνολικής κοινωνικής κρίσης, ενός πολέμου ή μίας επανάστασης. Στην τελευταία περίπτωση ωστόσο, το βασικό πεδίο διαταραχής είναι ο δωδέκατος οίκος. Ο έκτος οίκος (το πολικό του αντίθετο) υποδεικνύει κυρίως την ανταπόκριση του ατόμου στην κοινωνική κατάσταση.
Βέβαια, δεν θα έπρεπε να ξεχνά κανείς, ότι για το άτομο, η αντίδραση σε κάποια κοινωνική ή εθνική ανάγκη, είναι ο κανονικός τρόπος ανάπτυξης. Αυτός ο κανονικός τρόπος δεν απαιτεί από το άτομο αναπόφευκτα να περνάει οξείες κρίσεις ή να βιώνει ασθένειες. Αυτό που απαιτείται από το άτομο είναι να συμβάλλει στην παραγωγικότητα και την ανάπτυξη της κοινότητας του. Αυτή η συμβολή παίρνει την συνηθισμένη μορφή εργασίας ή υπηρεσίας. Μία τέτοια συμβολή μπορεί κάλλιστα να περιλαμβάνει ωστόσο, μία πλειάδα μικρών κρίσεων ή αποφασιστικών προσπαθειών για προσαρμογή στις κοινωνικές καταστάσεις, ακόμη κι αν αυτές είναι το να διανύει κανείς καθημερινά την απόσταση από και προς την δουλειά σε ένα μετρό γεμάτο κόσμο ή η προσπάθεια να υπερβεί κανείς την κόπωση κάθε πρωί που χτυπά το ξυπνητήρι (ο μοντέρνος επιστάτης των σκλάβων) και πετάγεται από τον λήθαργο!
Αν η σχέση του ατόμου με την κοινότητα είναι αρνητική, εργασία σημαίνει σκλαβιά, σκληρή ή μετριασμένη. Αν η κοινωνία κάποιου μαστίζεται από πολέμους και επαναστάσεις, το πεδίο των εμπειριών έκτου οίκου σημαίνει υποχρεωτική στρατιωτική θητεία κάποιου είδους. Τότε οι κρίσεις γίνονται οξύτερες ακόμη κι αν είναι μικρές και επαναλαμβανόμενες. Και πάλι όμως μπορεί να σημαίνουν ανάπτυξη για το άτομο. Ο σκλάβος μπορεί να επιδείξει μακράν μεγαλύτερη πνευματική ανάπτυξη από τον ανελέητο κύριό του! Αυτό που μετράει είναι η στάση που υιοθετεί κανείς και ο βαθμός στον οποίο το πνεύμα εντός, ο εσώτερος εαυτός, έχει αφυπνιστεί και έχει καταφέρει να επιφέρει μεταμορφώσεις στην συνολική προσωπικότητα. Αυτό θα έπρεπε να περιλαμβάνει τουλάχιστον σε κάποιο βαθμό, την μεταμόρφωση των αντιδράσεων του σώματος και την μεταμόρφωση των ενστικτωδών ορμών και επιθυμιών.
Οριακά, οι εναλλακτικές είναι μεταμόρφωση ή θάνατος. Ο θάνατος μπορεί να είναι μία ιδιαίτερα αργή και σταδιακή διεργασία στην οποία συγκαταθέτει η ατομική ψυχή (ή ακόμη και την προκαλεί) εξαιτίας κούρασης ή απελπισίας. Η ανάπτυξη σημαίνει πάντα κάποιου είδους μεταμόρφωση. Το μήνυμα του έκτου οίκου είναι: Μεταμορφώσου! Κανένα άτομο με τονισμένο γενέθλιο έκτο οίκο δεν θα έπρεπε να προσπαθήσει να διαφύγει ή να αρνηθεί να ακούσει αυτό το κάλεσμα για μεταμόρφωση.
Συμμόρφωση σημαίνει να δέχεται κανείς μία στατική κατάσταση ύπαρξης, να δέχεται το αναπόφευκτο της αποκρυστάλλωσης, τον υποσκελισμό του έμψυχου σε άψυχο, σε πέτρα. Η δυναμική ζωή υπονοεί την μεταμόρφωση. Την μεταμόρφωση της προσωπικότητας κάποιου και της δημιουργικής του συμβολής στην μεταμόρφωση της κοινωνίας και του πολιτισμού του. Το να είναι κανείς δημιουργικός σημαίνει να αποτελεί μεταμορφωτική δύναμη. Σημαίνει να χρησιμοποιεί τις κρίσεις στο έπακρο ώστε να φτάνουν να είναι συνώνυμες της αποτελεσματικής και επιτυχούς μεταμόρφωσης.
Αυτή είναι η πρόκληση των εμπειριών έκτου οίκου. Πως μπορείτε να την αντιμετωπίσετε με τις μεγαλύτερες πιθανότητες πραγματικής επιτυχίας;
Αν κοιτάξουμε τον γενέθλιο χάρτη για απαντήσεις σε αυτή την κρίσιμη ερώτηση ή τουλάχιστον για μία ένδειξη που θα βοηθούσε στο ξεκαθάρισμα του προβλήματος και της απάντησης, πρέπει πρώτα απ' όλα να μελετήσουμε την ακμή (ή αρχή) του έκτου οίκου.
Η Ακμή του Έκτου Οίκου
Το ζώδιο σε αυτή την ακμή υποδεικνύει τον βασικό τύπο ενέργειας, ποιότητας συμπεριφοράς ή προσέγγισης που θα έπρεπε να χρησιμοποιήσει το άτομο για να έχει τις καλύτερες πιθανότητες επίλυσης των προβλημάτων έκτου οίκου. Αν η στάση του ατόμου απέναντι στην ζωή είναι φυσική και αυθόρμητη, θα έχει την τάση να χρησιμοποιεί αυτό τον τύπο συμπεριφοράς ή προσέγγισης. Αλλά συχνά οι φυσικές ικανότητες ενός ατόμου παρεκκλίνουν ή στρεβλώνονται τόσο από πιέσεις της οικογένειας, της θρησκείας και της ηθικής, κοινωνικής και πολιτιστικής παράδοσης, ώστε το άτομο χάνει τον πραγματικό, οδηγούμενο από το πνεύμα αυθορμητισμό και διαίσθησή του. Αντιμετωπίζει τις κρίσεις και ευκαιρίες ανάπτυξης, προσεγγίζει τα προβλήματα εργασίας ή υπηρεσίας όχι σαν άτομο, αλλά σαν μέλος μίας κοινωνίας, ομάδας ή κόμματος. Η ανταπόκριση του στις πιο κρίσιμες στιγμές της ζωής του, τις στιγμές μετάβασης, διαμορφώνεται από κάποιον άλλο ή από κάποιο διανοητικό ή θρησκευτικό σύστημα.
Αν στην ακμή του έκτου οίκου βρίσκεται ο Κριός για παράδειγμα, πρέπει να αντιμετωπίσετε την πρόκληση για ανάπτυξη με τον τρόπο ενός πρωτοπόρου, ως δημιουργός (σχετικά) νέων αξιών. Δεν πρόκειται να αναπτυχθείτε μέσα από την συμμόρφωση με παραδόσεις του παρελθόντος, αν και φυσικά πρέπει να έχετε πλήρη συνείδηση των παραδόσεων του παρελθόντος και της ιστορικής τους σημασίας στην περίοδο που έχει πλέον παρέλθει. Θα πρέπει να έχετε το κουράγιο να προχωρήσετε σαν ηγέτης, να υποδείξετε νέες κατευθύνσεις ανάπτυξης. Πρέπει να διοχετεύσετε την προσωπικότητά σας στην δουλειά σας. Πρέπει να αναγεννηθείτε πρώτα από όλα εσείς, σαν εγώ, γιατί εσάς, το άτομο, χρειάζεται η κοινωνία. Το πραγματικό εγώ σας όμως, όχι την μάσκα που χάραξε η οικογένεια και ο πολιτισμός σας καθ' ομοίωση παλιών ιδανικών.
Αν στην ακμή του έκτου οίκου σας βρίσκεται ο Ταύρος, η προσέγγιση σας θα πρέπει να είναι διαφορετική. Είναι η ίδια η υπόσταση της προσωπικότητάς σας που πρέπει να μεταμορφωθεί. Πρέπει να αντλήσετε δύναμη από τις βαθύτερες ρίζες της ύπαρξης σας. Διακυβεύεται η ικανότητα σας να χρησιμοποιείται δύναμη. Είστε ο αλχημιστής που πρέπει να μάθει να μεταλλάσει το μολύβι σε χρυσό, τα υλικά της γης σε ηλιακή ενέργεια. Πάρτε ότι υλικά βρείτε γύρω σας και ολοκληρώστε τα ή «μεταλλάξτε την υπόστασή τους», όπως έκανε ο Ιησούς όταν μεταμόρφωσε το νερό σε κρασί στην Κανά και μετά το κρασί σε πνευματική ουσία στον Μυστικό Δείπνο.
Με τον Δίδυμο σε αυτή την ακμή, το άτομο τείνει ή θα έπρεπε να αντιμετωπίζει τις κρίσεις του και τις ευκαιρίες για ανάπτυξη ως διανοούμενος. Η σκέψη στην περίπτωση του θα έχει την τάση να εκφράζεται με κάποια καθορισμένη φόρμουλα ή διανοητική θεωρία.
Ο πλανήτης που κυβερνά το ζώδιο στην ακμή του έκτου οίκου, θα δείξει μέσω της θέσης του σε έναν από τους δώδεκα οίκους (και επίσης ως ένα βαθμό, από τις όψεις που σχηματίζει με άλλους πλανήτες) το «πεδίο εμπειρίας» στο οποίο θα έπρεπε να εστιάζεται κυρίως η πρόκληση για ανάπτυξη ή το πεδίο που θα χρωματίζει συνήθως τον χαρακτήρα της πρόκλησης στις συνήθεις εκδηλώσεις της. Ο γενέθλιος οίκος στον οποίο βρίσκεται ο πλανήτης που κυβερνά την ακμή του έκτου οίκου, θα υποδεικνύει επίσης το που θα εντοπίζονται αυτές οι τυπικές προκλήσεις και κρίσεις.
Στον έκτο οίκο, θα έπρεπε να βλέπουμε την λύση σε κάθε ατομικό πρόβλημα ανάπτυξης και αυτοβελτίωσης. Εκεί συναντά κανείς κρίσεις και περνά μεταβάσεις που καθορίζουν την θέση κάποιου ως ατόμου. Εκεί, ο αληθινός πνευματικός εαυτός ενός ατόμου φαίνεται είτε δρών άμεσα είτε ανίκανος για δράση. Εκεί, η μονάδα αποδεικνύεται αληθινά νικήτρια ή ηττημένη βάσει της ποιότητας ανταπόκρισης κάποιου ως ατόμου, στην αρρώστια, την αποτυχία, την απογοήτευση ή την προφανή ήττα.
Πρώτη Δημοσίευση, 1952.
Πνευματική Ιδιοκτησία © 2007, Michael R. Meyer. Με την Επιφύλαξη Όλων των Δικαιωμάτων.
Πνευματική Ιδιοκτησία Ελληνικών Μεταφράσεων © 2007, Ελίνα Τσαβδάρη. Με την Επιφύλαξη Όλων των Δικαιωμάτων.
Αν θες να σπουδάσεις αστρολογία κοντά μου από όπου κι αν βρίσκεσαι, μπες στη σελίδα μου πατώντας στο όνομα της Σχολής μου: Uranognosia
Η μετάφραση έχει γίνει από τη φίλη και πολύ καλή μου μαθήτρια Ελίνα Τσαβδάρη. Τα άρθρα για όλους τους οίκους είναι ήδη αναρτημένα εδώ
Mystery and Melancholy of a Street, Giorgio de Chirico
Έκτος Οίκος
Προσωπικές Κρίσεις και Αυτοβελτίωση
Dane Rudhyar
Στην ζωή του καθενός, έρχεται ο καιρός που αναγκάζεται να αντιληφθεί ότι αυτό που κάνει, αυτό που νιώθει ή σκέφτεται, δεν αντιστοιχεί σε αυτό που θεωρούσε ιδανικό σαν συμπεριφορά, σαν προσωπική επίτευξη και σαν επιτυχία. Ακόμη και το άτομο που είναι πλέον ευχαριστημένο από τον εαυτό του, γνωρίζει ότι κάπου υστερεί. Η ικανοποίηση για τον εαυτό του είναι συνήθως μία πρόσοψη πίσω από την οποία κρύβει μία αίσθηση κατωτερότητας, αβεβαιότητας ή φόβου για αποτυχία που δεν έχει αναγνωριστεί.
Αν υπήρχε κάποιος άνθρωπος ο οποίος είναι τελείως ευχαριστημένος από τον εαυτό του, η ζωή κάποια μέρα θα του αποδείκνυε ότι το σώμα του ή το μυαλό του, τα αισθήματά του ή τα νεύρα του δεν είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν μία επείγουσα κατάσταση ή μια πρόκληση. Η αρρώστια, ο πόνος, οι εσωτερικές αμφιβολίες και οι εσωτερικές συγκρούσεις αποτελούν απόδειξη της, τουλάχιστον, σχετικής ήττας ή ανεπάρκειας.
Το πραγματικό πρόβλημα ωστόσο, είναι το τι μπορεί να κάνει το άτομο με αυτή την εμπειρία της ήττας; Πώς να αντιμετωπίσει την συνειδητοποίηση ότι στερείται δύναμης, αντοχής, προσαρμοστικότητας, τεχνικής δεξιότητας ή σοφίας, εκλέπτυνσης και της ικανότητας να αγαπά πραγματικά; Πώς να αντιμετωπίσει την συνειδητοποίηση της ανάγκης για αυτοβελτίωση; Πως θα έπρεπε να την αντιμετωπίσει ώστε να διασφαλίσει τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα;
Η πραγματική εσωτερική αξία ενός ατόμου φαίνεται όταν αντιμετωπίζει την εμπειρία της ανεπάρκειας, της υστέρησης, της απογοήτευσης ή της ήττας. Όταν ανταπεξέρχεται στις συνηθισμένες ανάγκες της ημέρας και είναι σε θέση να αντιμετωπίσει σχετικά εύκολα αυτά που η ζωή και η κοινωνία (ή η οικογένεια του) απαιτούν από αυτόν, βλέπουμε τις ικανότητες του σε δράση. Όταν αυτές αποτύχουν ή δεν επαρκούν για την εργασία τους, όταν το σώμα του αρρωστήσει ή το μυαλό του αποκλίνει από την κανονική του αίσθηση σταθερότητας, τότε βλέπουμε το ίδιο το άτομο.
Μόνο οι κρίσεις μας δίνουν την δυνατότητα να γνωρίσουμε τον πραγματικό εαυτό ακόμη και του καλύτερου φίλου ή συνεργάτη μας. Όμως ουσιαστικά αυτόν τον εαυτό τον μαθαίνουμε όχι τόσο μέσω του τι επιτυγχάνει το άτομο εξωτερικά, αλλά μέσω του τρόπου με τον οποίο προσεγγίζει την επείγουσα κατάσταση, από την ποιότητα της αντίδρασής του στην στέρηση και την ήττα.
Αν ένα άτομο με μεγάλα αποθέματα ζωτικότητας αρρωστήσει και μετά έχει μία θεαματική ανάρρωση, αν ένα έθνος με αχανείς πόρους αναλάβει με εξαιρετική επιτυχία ένα πρόγραμμα πελώριας παραγωγής σε περίπτωση πολέμου ή καταστροφής, αυτό από μόνο του, δεν φανερώνει απαραίτητα το μεγαλείο του εσώτερου εαυτού του ατόμου ή της ψυχής του λαού. Αυτό που μετράει πνευματικά είναι η ποιότητα της προσπάθειας και τι δημιουργεί αυτή η προσπάθεια στο άτομο ή το έθνος. Τα επακόλουθα της νίκης αποτελούν την δοκιμασία της πνευματικής ποιότητας της νίκης. Αυτό που η νίκη προξενεί στο μυαλό και την ψυχή του νικητή.
Η λέξη «κρίση» προέρχεται από μία ελληνική λέξη που σημαίνει το «μεταίχμιο» την «ξαφνική αλλαγή προς το καλύτερο ή το χειρότερο». Οι κρίσεις είναι ευκαιρίες ανάπτυξης όσο και προκλήσεις, υπάρχει όμως ανάπτυξη και ανάπτυξη! Κάποιος μπορεί να γίνει μεγαλύτερος, πιο παχύς, πλουσιότερος και με μεγαλύτερη αίσθηση αυτοαξίας. Τον κάνει αυτό ικανότερο να αντιμετωπίσει την επόμενη κρίση; Τον κάνει να προσεγγίζει την ολοκλήρωση του αληθινού και ουσιαστικού σκοπού του στην ζωή; Αν όχι, τότε πρόκειται για ένα κίβδηλο είδος ανάπτυξης. Ανάπτυξη σημαίνει να γίνεται κανείς ουσιαστικά και αποτελεσματικά αυτό που εν δυνάμει είναι ως πνευματική οντότητα στο μεταίχμιο της γέννησης του. Είναι το να επιτυγχάνει κανείς τον ουσιαστικό σκοπό της ζωής του ως συνόλου, τον σκοπό του Θεού για αυτόν θα έλεγε ένας άνθρωπος με θρησκευτική κλίση.
Τότε το ερώτημα είναι: Πως μπορείτε να κατευθύνετε τον εαυτό σας με τον καλύτερο τρόπο, σε μια επερχόμενη κρίση; Αν φτάσει απροειδοποίητα (όπως μία ξαφνική αρρώστια, ένα ατύχημα ή ο θάνατος), ποια είναι η βασικότερη δύναμη, λειτουργία ή τάση που πρέπει να χρησιμοποιήσετε ώστε να αντιμετωπίσετε την επείγουσα κατάσταση και επιπλέον, να την αντιμετωπίσετε έτσι ώστε να αναπτυχθείτε πνευματικά από την προσπάθεια;
Προφανώς οι περισσότεροι άνθρωποι δεν κάθονται να αναρωτηθούν και να βρουν απαντήσεις στα παραπάνω. Δεν πειράζει που δεν το κάνουν, τουλάχιστον αρχικά! Όταν όμως μεγαλώνουν και καταλαβαίνουν ότι υπάρχει κάτι μάλλον λάθος στον τρόπο που προσέγγιζαν τις κρίσεις μέχρι στιγμής και στον τρόπο που αντιμετώπιζαν την ασθένεια ή την αίσθηση κατωτερότητας, φτάνει και η στιγμή να ανακαλύψουν περισσότερα για τον εαυτό τους και τις εγγενείς ικανότητες αντιμετώπισης κρίσεων που έχουν. Ο αναπροσανατολισμός αποδεικνύεται αναγκαίος. Ίσως να πρέπει να μάθουν νέες τεχνικές και ακόμη πιο βασικά, μία νέα προσέγγιση στη χρήση των δεξιοτήτων που ήδη έχουν.
Εδώ έρχεται στο προσκήνιο η ιδέα της μαθητείας. Μπορεί κάποιος να μάθει από γραπτές οδηγίες ή από μία απρόσωπη δήλωση του τι να κάνει και των κόλπων του επαγγέλματος. Μπορεί κάποιος να αποστηθίσει επακριβώς ένα σύνολο αντιδράσεων σε μία κρίσιμη κατάσταση, για παράδειγμα τι να κάνει κανείς όταν οδηγεί ένα αυτοκίνητο κι έχει πέσει σε μποτιλιάρισμα. Αυτή είναι τεχνική γνώση, σήμερα στην Αμερική λατρεύουμε αυτό το είδος γνώσης. Μπορεί όμως να είστε ένας τεχνικά προικισμένος οδηγός και πάλι, να προξενήσετε ένα σοβαρό ατύχημα λόγω ανυπομονησίας, συναισθηματικού ρίσκου ή υπερκόπωσης και νευρικής έντασης.
Η τεχνική υπάρχει και επαρκεί για την αντιμετώπιση της επερχόμενης χρήσης. Η προσωπική, συναισθηματική και φυσιολογική σας προσέγγιση στην πιθανότητα της κρίσης μπορεί όμως να παρεμποδίσει την ικανότητά σας να χρησιμοποιήσετε την τεχνική σας. Σε μερικές περιπτώσεις, μία υποσυνείδητη επιθυμία για αποτυχία ή θάνατο μπορεί να κάνει αυτή την ήττα σχεδόν αναγκαστική.
Η μαθητεία, όταν κατανοηθεί ορθά, δεν αντιμετωπίζει απλώς την μάθηση μίας δεξιότητας, αλλά πάνω από όλα την παροχή παραδειγμάτων από ένα άτομο που δεν κατέχει απλώς την δεξιότητα, αλλά είναι και σε θέση να την χρησιμοποιήσει πλήρως σε στιγμές κρίσης. Ένας μαθητής παίρνει γνώσεις από έναν δάσκαλο, ένας υποψήφιος παίρνει από τον δάσκαλό του την δύναμη να μεταμορφώσει την προσωπική του στάση απέναντι στην ζωή, τον εαυτό του και τον Θεό, ώστε να χρησιμοποιήσει όποια γνώση έχει ή όποια έμπνευση του, αποτελεσματικά και δημιουργικά.
Ωστόσο, ο υποψήφιος δεν μπορεί να λάβει αυτή την δύναμη παρά μόνο αν έχει τα προσόντα για αυτήν. Για αυτό το λόγο, πρέπει να ανακαλύψει τον καλύτερο τρόπο με τον οποίο μπορεί να καλλιεργήσει αυτά τα προσόντα. Αυτό υπονοεί κάποιου είδους προκαταρκτικό αναπροσανατολισμό. Πριν ο υποψήφιος βρεθεί ουσιαστικά σε θέση να λάβει την δύναμη για να βιώσει μία πραγματική εσωτερική μεταμόρφωση με την βοήθεια του δασκάλου, πρέπει να επιθυμεί την αλλαγή και την ανάπτυξη.
Πρέπει να είναι έτοιμος να υπηρετήσει και να υπακούσει, γιατί η πραγματική και ευχαρίστως αποδεκτή υπηρεσία είναι η μόνη γιατρειά για τον εγωκεντρισμό και τον εγωισμό. Η ικανότητα να υπακούει κανείς και να δέχεται εντολές είναι αναγκαία στον υποψήφιο αν πρόκειται να διέλθει επιτυχώς κρίσεις που υπονοούν προκλήσεις για την ίδια την ύπαρξη του εγώ του, του αγαπητού του εγώ.
Ο Έκτος Οίκος
Επειδή ο έκτος οίκος αντιπροσωπεύει κατά βάση οτιδήποτε έχει να κάνει με προσωπικές κρίσεις και τον τρόπο αντιμετώπισής τους, υποδεικνύει, περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο παράγοντα σε ολόκληρο το αστρολογικό πεδίο, πως μπορεί να αναπτυχθεί και να μεταμορφωθεί ένα άτομο. Υποδεικνύει με τα περιεχόμενά του, το βασικό είδος ή είδη προκλήσεων που πρέπει να αναμένονται όποτε παρουσιάζονται ευκαιρίες για ανάπτυξη. Αυτές παρουσιάζονται απλά από την ίδια την ζωή ή με την επιπρόσθετη βοήθεια του δασκάλου και πνευματικού οδηγού, του οποίου εργασία αποτελεί το να προσδιορίζει καλύτερα τις ευκαιρίες και επομένως να κάνει τις κρίσεις πιο επικεντρωμένες και σφοδρές, ένα σημείο που αξίζει να αναλογιστεί και να θυμάται κανείς.
Στα παραδοσιακά εγχειρίδια αστρολογίας, ο έκτος οίκος λέγεται ότι αναφέρεται στην εργασία (είτε σε υπαλλήλους που προσλαμβάνει κανείς ή στον εργοδότη κάποιου), στην καθημερινή εργασία, σε κάθε είδος εξάσκησης, σε θέματα που αφορούν την υγεία και την υγιεινή και σε συγκεκριμένες περιπτώσεις, σε θητεία στον Στρατό ή το Ναυτικό. Όπως συνήθως, τέτοια παραδοσιακά νοήματα, αν εξεταστούν κατ’ αποκλειστικότητα, είναι επιφανειακά, περιορισμένα και αποτυγχάνουν να αποκαλύψουν την βασική σημασία αυτού του πλέον σημαντικού οίκου.
Η βασική σημασία του είναι αυτή της προσωπικής ανάπτυξης.
Ανάπτυξη σημαίνει μεταμόρφωση ή αλλαγή κατάστασης.
Αυτή η αλλαγή απαιτεί να γίνεται με βήματα μπροστά (ή, αν η κίνηση είναι αρνητική, πίσω). Σε κάθε βήμα που κάνει κανείς, υπάρχει μία στιγμή κατά την οποία το άτομο είναι εκτός ισορροπίας, έχοντας αφήσει μια προηγούμενη κατάσταση ισορροπίας (ή σταθερότητας) και μη έχοντας φτάσει ακόμη στην κατάσταση που επακολουθεί.
Αυτή η εκτός ισορροπίας κατάσταση, σημειοδοτεί μία «κρίση». Κάθε κρίση είναι η μετάβαση μεταξύ δύο καταστάσεων ή συνθηκών ύπαρξης και συνειδητότητας. Οι περισσότερες μεταβάσεις είναι δύσκολες ή επώδυνες. Σχεδόν κανένας άνθρωπος δεν θα τις διανύσει προμελετημένα και συνειδητά, εκτός κι αν μία ξεκάθαρη ή υπερτονισμένη συνειδητοποίηση ότι του λείπει κάποια δεξιότητα, ότι έχει ηττηθεί (τουλάχιστον εν μέρει) ή αποτύχει, τον κάνει να επιθυμεί το ρίσκο.
Η αρρώστια αποτελεί είτε το άμεσο αποτέλεσμα κάποιας ήττας ζωτικών ενεργειών που δεν είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν μία πρόκληση για να γίνει κανείς δυνατότερος ή έναν τρόπο με τον οποίο η ψυχή θέλει να εντυπώσει στην εξωτερική συνειδητότητα την ανάγκη για αναθεώρηση μίας συμπεριφοράς ή ένα φυσικό σημάδι σωματικής φθοράς σε μεγάλη ηλικία. Μπορεί επίσης να προξενηθεί στο σώμα (ή το μυαλό) από τον βίαιο αντίκτυπο μίας συνολικής κοινωνικής κρίσης, ενός πολέμου ή μίας επανάστασης. Στην τελευταία περίπτωση ωστόσο, το βασικό πεδίο διαταραχής είναι ο δωδέκατος οίκος. Ο έκτος οίκος (το πολικό του αντίθετο) υποδεικνύει κυρίως την ανταπόκριση του ατόμου στην κοινωνική κατάσταση.
Βέβαια, δεν θα έπρεπε να ξεχνά κανείς, ότι για το άτομο, η αντίδραση σε κάποια κοινωνική ή εθνική ανάγκη, είναι ο κανονικός τρόπος ανάπτυξης. Αυτός ο κανονικός τρόπος δεν απαιτεί από το άτομο αναπόφευκτα να περνάει οξείες κρίσεις ή να βιώνει ασθένειες. Αυτό που απαιτείται από το άτομο είναι να συμβάλλει στην παραγωγικότητα και την ανάπτυξη της κοινότητας του. Αυτή η συμβολή παίρνει την συνηθισμένη μορφή εργασίας ή υπηρεσίας. Μία τέτοια συμβολή μπορεί κάλλιστα να περιλαμβάνει ωστόσο, μία πλειάδα μικρών κρίσεων ή αποφασιστικών προσπαθειών για προσαρμογή στις κοινωνικές καταστάσεις, ακόμη κι αν αυτές είναι το να διανύει κανείς καθημερινά την απόσταση από και προς την δουλειά σε ένα μετρό γεμάτο κόσμο ή η προσπάθεια να υπερβεί κανείς την κόπωση κάθε πρωί που χτυπά το ξυπνητήρι (ο μοντέρνος επιστάτης των σκλάβων) και πετάγεται από τον λήθαργο!
Αν η σχέση του ατόμου με την κοινότητα είναι αρνητική, εργασία σημαίνει σκλαβιά, σκληρή ή μετριασμένη. Αν η κοινωνία κάποιου μαστίζεται από πολέμους και επαναστάσεις, το πεδίο των εμπειριών έκτου οίκου σημαίνει υποχρεωτική στρατιωτική θητεία κάποιου είδους. Τότε οι κρίσεις γίνονται οξύτερες ακόμη κι αν είναι μικρές και επαναλαμβανόμενες. Και πάλι όμως μπορεί να σημαίνουν ανάπτυξη για το άτομο. Ο σκλάβος μπορεί να επιδείξει μακράν μεγαλύτερη πνευματική ανάπτυξη από τον ανελέητο κύριό του! Αυτό που μετράει είναι η στάση που υιοθετεί κανείς και ο βαθμός στον οποίο το πνεύμα εντός, ο εσώτερος εαυτός, έχει αφυπνιστεί και έχει καταφέρει να επιφέρει μεταμορφώσεις στην συνολική προσωπικότητα. Αυτό θα έπρεπε να περιλαμβάνει τουλάχιστον σε κάποιο βαθμό, την μεταμόρφωση των αντιδράσεων του σώματος και την μεταμόρφωση των ενστικτωδών ορμών και επιθυμιών.
Οριακά, οι εναλλακτικές είναι μεταμόρφωση ή θάνατος. Ο θάνατος μπορεί να είναι μία ιδιαίτερα αργή και σταδιακή διεργασία στην οποία συγκαταθέτει η ατομική ψυχή (ή ακόμη και την προκαλεί) εξαιτίας κούρασης ή απελπισίας. Η ανάπτυξη σημαίνει πάντα κάποιου είδους μεταμόρφωση. Το μήνυμα του έκτου οίκου είναι: Μεταμορφώσου! Κανένα άτομο με τονισμένο γενέθλιο έκτο οίκο δεν θα έπρεπε να προσπαθήσει να διαφύγει ή να αρνηθεί να ακούσει αυτό το κάλεσμα για μεταμόρφωση.
Συμμόρφωση σημαίνει να δέχεται κανείς μία στατική κατάσταση ύπαρξης, να δέχεται το αναπόφευκτο της αποκρυστάλλωσης, τον υποσκελισμό του έμψυχου σε άψυχο, σε πέτρα. Η δυναμική ζωή υπονοεί την μεταμόρφωση. Την μεταμόρφωση της προσωπικότητας κάποιου και της δημιουργικής του συμβολής στην μεταμόρφωση της κοινωνίας και του πολιτισμού του. Το να είναι κανείς δημιουργικός σημαίνει να αποτελεί μεταμορφωτική δύναμη. Σημαίνει να χρησιμοποιεί τις κρίσεις στο έπακρο ώστε να φτάνουν να είναι συνώνυμες της αποτελεσματικής και επιτυχούς μεταμόρφωσης.
Αυτή είναι η πρόκληση των εμπειριών έκτου οίκου. Πως μπορείτε να την αντιμετωπίσετε με τις μεγαλύτερες πιθανότητες πραγματικής επιτυχίας;
Αν κοιτάξουμε τον γενέθλιο χάρτη για απαντήσεις σε αυτή την κρίσιμη ερώτηση ή τουλάχιστον για μία ένδειξη που θα βοηθούσε στο ξεκαθάρισμα του προβλήματος και της απάντησης, πρέπει πρώτα απ' όλα να μελετήσουμε την ακμή (ή αρχή) του έκτου οίκου.
Η Ακμή του Έκτου Οίκου
Το ζώδιο σε αυτή την ακμή υποδεικνύει τον βασικό τύπο ενέργειας, ποιότητας συμπεριφοράς ή προσέγγισης που θα έπρεπε να χρησιμοποιήσει το άτομο για να έχει τις καλύτερες πιθανότητες επίλυσης των προβλημάτων έκτου οίκου. Αν η στάση του ατόμου απέναντι στην ζωή είναι φυσική και αυθόρμητη, θα έχει την τάση να χρησιμοποιεί αυτό τον τύπο συμπεριφοράς ή προσέγγισης. Αλλά συχνά οι φυσικές ικανότητες ενός ατόμου παρεκκλίνουν ή στρεβλώνονται τόσο από πιέσεις της οικογένειας, της θρησκείας και της ηθικής, κοινωνικής και πολιτιστικής παράδοσης, ώστε το άτομο χάνει τον πραγματικό, οδηγούμενο από το πνεύμα αυθορμητισμό και διαίσθησή του. Αντιμετωπίζει τις κρίσεις και ευκαιρίες ανάπτυξης, προσεγγίζει τα προβλήματα εργασίας ή υπηρεσίας όχι σαν άτομο, αλλά σαν μέλος μίας κοινωνίας, ομάδας ή κόμματος. Η ανταπόκριση του στις πιο κρίσιμες στιγμές της ζωής του, τις στιγμές μετάβασης, διαμορφώνεται από κάποιον άλλο ή από κάποιο διανοητικό ή θρησκευτικό σύστημα.
Αν στην ακμή του έκτου οίκου βρίσκεται ο Κριός για παράδειγμα, πρέπει να αντιμετωπίσετε την πρόκληση για ανάπτυξη με τον τρόπο ενός πρωτοπόρου, ως δημιουργός (σχετικά) νέων αξιών. Δεν πρόκειται να αναπτυχθείτε μέσα από την συμμόρφωση με παραδόσεις του παρελθόντος, αν και φυσικά πρέπει να έχετε πλήρη συνείδηση των παραδόσεων του παρελθόντος και της ιστορικής τους σημασίας στην περίοδο που έχει πλέον παρέλθει. Θα πρέπει να έχετε το κουράγιο να προχωρήσετε σαν ηγέτης, να υποδείξετε νέες κατευθύνσεις ανάπτυξης. Πρέπει να διοχετεύσετε την προσωπικότητά σας στην δουλειά σας. Πρέπει να αναγεννηθείτε πρώτα από όλα εσείς, σαν εγώ, γιατί εσάς, το άτομο, χρειάζεται η κοινωνία. Το πραγματικό εγώ σας όμως, όχι την μάσκα που χάραξε η οικογένεια και ο πολιτισμός σας καθ' ομοίωση παλιών ιδανικών.
Αν στην ακμή του έκτου οίκου σας βρίσκεται ο Ταύρος, η προσέγγιση σας θα πρέπει να είναι διαφορετική. Είναι η ίδια η υπόσταση της προσωπικότητάς σας που πρέπει να μεταμορφωθεί. Πρέπει να αντλήσετε δύναμη από τις βαθύτερες ρίζες της ύπαρξης σας. Διακυβεύεται η ικανότητα σας να χρησιμοποιείται δύναμη. Είστε ο αλχημιστής που πρέπει να μάθει να μεταλλάσει το μολύβι σε χρυσό, τα υλικά της γης σε ηλιακή ενέργεια. Πάρτε ότι υλικά βρείτε γύρω σας και ολοκληρώστε τα ή «μεταλλάξτε την υπόστασή τους», όπως έκανε ο Ιησούς όταν μεταμόρφωσε το νερό σε κρασί στην Κανά και μετά το κρασί σε πνευματική ουσία στον Μυστικό Δείπνο.
Με τον Δίδυμο σε αυτή την ακμή, το άτομο τείνει ή θα έπρεπε να αντιμετωπίζει τις κρίσεις του και τις ευκαιρίες για ανάπτυξη ως διανοούμενος. Η σκέψη στην περίπτωση του θα έχει την τάση να εκφράζεται με κάποια καθορισμένη φόρμουλα ή διανοητική θεωρία.
Ο πλανήτης που κυβερνά το ζώδιο στην ακμή του έκτου οίκου, θα δείξει μέσω της θέσης του σε έναν από τους δώδεκα οίκους (και επίσης ως ένα βαθμό, από τις όψεις που σχηματίζει με άλλους πλανήτες) το «πεδίο εμπειρίας» στο οποίο θα έπρεπε να εστιάζεται κυρίως η πρόκληση για ανάπτυξη ή το πεδίο που θα χρωματίζει συνήθως τον χαρακτήρα της πρόκλησης στις συνήθεις εκδηλώσεις της. Ο γενέθλιος οίκος στον οποίο βρίσκεται ο πλανήτης που κυβερνά την ακμή του έκτου οίκου, θα υποδεικνύει επίσης το που θα εντοπίζονται αυτές οι τυπικές προκλήσεις και κρίσεις.
Στον έκτο οίκο, θα έπρεπε να βλέπουμε την λύση σε κάθε ατομικό πρόβλημα ανάπτυξης και αυτοβελτίωσης. Εκεί συναντά κανείς κρίσεις και περνά μεταβάσεις που καθορίζουν την θέση κάποιου ως ατόμου. Εκεί, ο αληθινός πνευματικός εαυτός ενός ατόμου φαίνεται είτε δρών άμεσα είτε ανίκανος για δράση. Εκεί, η μονάδα αποδεικνύεται αληθινά νικήτρια ή ηττημένη βάσει της ποιότητας ανταπόκρισης κάποιου ως ατόμου, στην αρρώστια, την αποτυχία, την απογοήτευση ή την προφανή ήττα.
Πρώτη Δημοσίευση, 1952.
Πνευματική Ιδιοκτησία © 2007, Michael R. Meyer. Με την Επιφύλαξη Όλων των Δικαιωμάτων.
Πνευματική Ιδιοκτησία Ελληνικών Μεταφράσεων © 2007, Ελίνα Τσαβδάρη. Με την Επιφύλαξη Όλων των Δικαιωμάτων.
Αν θες να σπουδάσεις αστρολογία κοντά μου από όπου κι αν βρίσκεσαι, μπες στη σελίδα μου πατώντας στο όνομα της Σχολής μου: Uranognosia